We zijn terug: nagellaktijd!

Een maand lang heb ik geen nagellak meer gebruikt. Een maandlang heb ik moeten staren op het naturel van mijn eigen nagels. Een maand lang was ik om de zoveel dagen de wanhoop nabij als ik zag dat het allemaal niets uithaalde en de nagels bleven splijten en afbrokkelen. Intussen lonkten al die ongebruikte flesjes nagellak smekend naar me. Hun lokroep kon ik maar moeilijk weerstaan… Dus staan er weeral drie gebruikte kleurtjes méér op mijn teller

De derde kleur (‘Vampire’ van Nivea voor het Halloweenfeestje) moest snel gaan dus bevat nogal wat schoonheidsfoutjes die door de wazige foto gelukkig worden uitgewist.

Tegen de afbrokkelende en splijtende nagels – woorden waarvan de rillingen u waarschijnlijk horrorgewijs over de rug lopen; ik zie alleszins heksen met bochels, kromme neuzen en wratten voor me die hun klauwen-met-vieze-nagels naar me uitstrekken – ben ik trouwens een herstelkuur opgestart met dank aan de tips van Alice. 

In de eerste plaats heb ik een maskertje gekocht van Essie – ‘dry stops here’. Dit bestaat uit drie setjes van tien stripjes die je op je vingernagels kleeft en vervolgs enkele minuten moet laten zitten om in te trekken. Het voelt koel en vochtig aan maar in hoeverre je nagels dit effectief absorberen, vraag ik me af.

Dan was het de beurt aan de tweedaagse kuur van Herôme ‘Nagelverharder sterk’ ofte nagellak met een gebruiksaanwijziging (de twee fotootjes links in de collage). Dit is eigenlijk een doorzichtige, herstellende, voedende nagellak die je in drie gradaties hebt, waarvan ‘sterk’ de middelmatige is en die belooft je zwakke, gevoelige nagels te versterken. Eerst zien, en dan geloven. De bedoeling is dat je op dag 1 je nagels hiermee één keer lakt, en op dag 2 een tweede laagje lakt, en op dag 3 alles eraf haalt en weer opnieuw begint, enzovoorts. Het spreekt voor zich dat ik daarvoor het geduld niet had en dat ik na twee dagen gewone nagellak met een kleurtje heb gebruikt.
Ik ben wel van plan om beide verzorgingsproducten te gebruiken tussen twee nagellakbeurten door.

Tot slot gebruik ik als base coat nu Essie’s ‘Nourish me’ voor ‘dry, brittle nails’. Het kan maar helpen.

Hebt u nog tips om afbrokkelende nagels te verzorgen en nadien ook te voorkomen?

Volgende keer vertel ik u meer over mijn handcrèmeverslaving – trouwens ook goed voor de hydratatie van je nagels, heb ik mij laten vertellen. En uiteraard of mijn nagels enig baat hebben gehad bij de anti-afbrokkelkuur. Stay tuned!

25 thoughts on “We zijn terug: nagellaktijd!

  1. Ik heb zo een speciale olie waar ik mijn nagels even met inwrijf voor ik alweer een andere kleur op mijn nagels smeer. Ik stel me ook steeds de vraag of mijn nagels zoiets wel kunnen opnemen. Ik denk dat het antwoord ‘ja’ is maar dan heel miniem op een heel lange tijd.

  2. Ik moet ook dringend een verzorgingssetje halen, want ik heb gisteren mijn nagels afgepeld, ( want het lukte niet met dissolvant! Ik had ze in Canada laten doen met Shellack of zoiets, stevig goedje. Ze zijn heel lang mooi gebleven , maar nu had ik gewoon veel te veel uitgroei. Nu zien ze er kweet niet hoe dof uit, met witte vlekken, die niet weg te krijgen zijn met dissolvant, vreselijk! Ik zit dus momenteel met heksennagels!
    Veel succes met je nageltjes!

  3. Als ik je tips geef dan moet je luisteren 🙂 *kijkt streng* Ik heb nu zin om te zeggen: “Ik herken zoveel in jou, Little grashopper” (uit welke film komt dat eigenlijk?) Want ik was ook miss ongeduld met de herome kuur. Ik deed het ook 1 mss 2 keer na elkaar en dan gekleurde nagellak en dan tussen de lakbeurten in… dat helpt dus nul komma nul. Kan je het evengoed niet doen. Heb ondertussen al twee keer braafjes de 14-dagen kuur gevolgd en dat werkt dus echt ongelooflijk goed. Ja je moet er geduld voor hebben. Maar de kuur werkt wel bijna 3 maanden door en mijn nagels zijn nog nooit zo lang en sterk geweest als nu.

    Maar wel schoon kleurtjes trouwens 😉

  4. Ik heb nu al enkele jaren gel-nagels en zo heb ik nu eindelijk de lange nagels die ik altijd wilde. Om de 4 weken gaat alles eraf en wordt het opnieuw gedaan met een nieuw kleurtje. 🙂
    Ik hoop dat al die middeltjes bij jou wel werken …

    1. Zijn gelnagels wél goed voor je nagels? Ik kan me voorstellen van niet aangezien ze dan zoveel weken aan één stuk afgesloten zitten…

      1. Ik heb zelf jaren gelnagels gehad en ze hebben mijn echte nagels nooit aangetast. Ik zou het zo terug doen als ik niet elke dag van kleur wil veranderen. (Hoewel mijn nagelstyliste bij hoog en laag beweerd dat ik ze gerust zelf kan lakken.) Ik vind het alleen zo ontzettend duur om elke drie weken te laten zetten.

          1. Plaatsen is tussen de 35 en de 45 euro (hangt van je salon vanaf.) Onderhoud is tussen de 30 en de 35 euro. Wat ik behoorlijk veel geld vind om elke drie weken te doen.

  5. Handcremeverslaving ik win volgens mij, heb er OVERAL eentje in en er staan er thuis minstens 4 :-),…..en nagellak, ook ik ben fan, vooral van het rechtse kleurtje, dat is helemaal mijn ding en ja, het vraagt veel onderhoud je handen en nagels mooi te houden, wat ik ook een topper vind is lauw water met olijfolie en daar je handen in,…….dan zien ze er GEWELIG uit!!

  6. Mijn nagels scheuren als ik een tekort aan vitamine B12 heb. Of als ik ze te lang niet knip. (Ik kan mijn nagels gerust een maand of langer niet knippen omdat ze bij een zekere lengte stoppen met groeien, maar dat is dus FOUT, want als ze stoppen met groeien wordt het weefsel niet ververst en worden ze vanzelf een keer zo oud dat ze gaan scheuren. Nu knip ik ze elke week, ook al kan er dan maar een heel klein stukje af.)

    1. Mijn nagels groeien veel sneller; moet ze minstens twee keer per week vijlen om ze op dezelfde lengte te houden.
      Stoppen je nagels op een bepaald punt echt? Hoe doen mensen dat dan in het Guiness Book? Of zijn dat gelnagels?

      1. Ik háát vijlen, duurt me veel te lang. Eens per weer knip ik er een kleine millimeter af en dan vijl ik nog even kort de scherpe kantjes bij.
        Ik weet niet hoe die mensen dat doen, maar de mijne stoppen…? Zou wel geniaal zijn als het gelnagels zijn hahahaha

  7. Mijn hemel heb je al die dingen voor je nagels!? Ik hou het zelf gewoon bij nagellak en aceton voor het eraf halen en echt afbrokkelen doen ze niet. Heeft dat ook niet te maken met vitamine B? Wanneer je daarvan een te kort hebt brokkelen je nagels af.

  8. Ik lees dit bericht nu pas… Ik ben aan het proberen om alle blogberichtjes te lezen 🙂
    Ik vond het een interessante blog omdat ik zelf ook broze nagels heb die te snel afbreken maar ik mag nu geen nagellak dragen dus kan ik er voorlopig ook niets aan doen.

  9. Ik had ook broze nagels sinds mijn nagellak verslaving, maar nu ik de remover van Bourjois gebruik en Essie’s ‘grow richer’ als base coat gebruik, zijn mijn nagels opnieuw supersterk. Kost iets meer, maar voor mij een wereld van verschil. Het potje van Herome staat hier ook, maar ik heb dat ook nooit tegoei gebruikt.

    In sommige filialen van het kruidvat heb je een uitgebreider assortiment van Essence en daar vind je dan ook een nagelolie en nagelcreme. Dat gebruik ik ook al eens tussendoor, maar volgens mij maakt goede remover een gigantisch verschil.

Reacties zijn gesloten.