Gelezen in september-oktober

De blufboeken

Ai… dit project is een beetje stilgevallen, ten voordele van de ongelezen boeken die mijn rode boekenkast bevolken. Ik sta nog ingeschreven bij de bibliotheek dus het wordt hoog tijd dat ik er nog eens langs ga met het lijstje blufboeken.

De leesclubboeken

Er zijn intussen al twee bijeenkomsten geweest. Het eerste boek dat we lazen was Noem me bij jouw naam, over een verschrikkelijk stiekeme liefde tussen twee jongens in een broeierig hete Italiaanse zomer. Iets met perziken en gebroken harten; leest u het vooral zelf. In oktober was Het huis van de moskee aan de beurt, over Iran ten tijde van de sjah en daarna Khomeini, in een soort kroniek verweven. Beide boeken zeker de moeite van mijn kostbare tijd waard.

Het beste boek

Er was geen boek dat er echt bovenuit stak. Qua schrijfstijl kies ik voor Riikka Pulkkinen’s Echt waar; de dag dat ik zo kan schrijven kom ik achter mijn laptop niet meer achteruit en schrijf ik tot ik erbij neerval, ik zweer het. Qua verhaal grijp ik terug naar Het huis van de moskee. Qua gevoel was ik helemaal hoteldebotel van Noem me bij jouw naam, maar daar deed het einde afbreuk aan gewoon alles wat voorheen was geschreven.

Het slechtste boek

Nauwelijks geraakt, dat bij deze ook op de shortlist voor Slechtste boek gelezen in 2012 prijkt. Alstublieft zeg; zoveel psychologisch gewauwel zonder dat er ooit iets uitkomt. Als iemand zich toch geroepen voelt om het te lezen, ge krijgt het van mij want ik ben zo stom geweest het te kopen.

Totaal

Voor 2012 blijft de teller vandaag steken op [45/52], met andere woorden ik zit drie boeken voor op schema.

6 thoughts on “Gelezen in september-oktober

  1. Ik ben na het lezen van twee boeken opnieuw gestrand. Heb nu wel een luchtig boek liggen in mijn saunacabine, ( Dixit) een leuk boek waar je makkellijk de draad oppikt, maar ik heb niet de behoefte het in één ruk uit te lezen.
    Veel leesplezier!

  2. Diep respect LJ, ik vind dat ik veel lees maar ik zit dit jaar pas op een troosteloze 7 boeken…… Sinds ik de titel gezien heb ben ik trouwens erg nieuwsgierig naar het huis van de moskee, geen idee wat ik me er bij voor moet stellen 😉

Reacties zijn gesloten.