Herfsttype

Ik ben een herfsttype.

Je hebt ook nog lente-, winter– en zomertype. Met de link achter elk type kan je uitzoeken wat jij bent. Vergis u niet, het is niet voor iedereen zo duidelijk afgelijnd.

Het gaat hierbij om de tint/kleur van je huid, haar, ogen; of er beter koele of warme, lichte of donkere, doffe of heldere kleuren bij je passen. Door mijn sproeten, bruine haar en bruingroene ogen was het voor mij al een uitgemaakte zaak welk type ik zou zijn, wat dan ook werd bevestigd tijdens de kleurenanalyse op de vrijgezellen van Afrodite.

Herfsttypes zijn erg zeldzaam, naar het schijnt. Nochtans zijn de modekleuren voor de komende herfst-en wintermaanden van die aard dat ze enkel herfsttypes mooi staan: okergeel, mosgroen, warm bruin, petroleumblauw… Ge moet niet vragen hoeveel mensen zich gaan miskopen.

Now is the time to go shopping, herfstige mensen!

Ik heb alleszins veel aan de sessie gehad. Een andere vriendin geloofde er geen woord van, want zij draagt bijna altijd grijs of zwart, wat volgens de analyse niet bij haar type past en dat is ook zo, ik vind haar veel mooier in andere kleuren, maar zwart slankt af en ik denk dat ze schrik heeft voor nieuwe dingen. Jammer voor haar.

Zwart en wit staan slechts één bepaald type goed, maar iedereen heeft deze kleuren natuurlijk standaard in z’n kleerkast hangen omdat ze overal bij passen. Als na zo’n analyse blijkt dat je kleerkast vol met de ‘foute’ kleuren hangt, hoef je niet meteen alles weg te gooien maar kan je een sjaaltje kopen in de juiste kleur die wel bij jou past.

Ik weet nu waar ik op moet letten als ik kleren koop: op kleuren met een warme ondertoon, dus geen fluogeel of fuchsiaroze voor mij. Ik denk dat als je niet zomaar meeloopt met de mode, je bij het passen goed oplet of het je wel staat of niet, met andere woorden je hersens gebruikt bij het shoppen, het aantal ‘miskopen’ in je kast sowieso beperkt is.

En jij? Welk type ben jij? Of lig je daar helemaal niet wakker van?!

37 thoughts on “Herfsttype

  1. Ik lig daar niet van wakker maar heb toch eens de linken aangeklikt 🙂 Ik denk dat ik een lentetype ben maar herfst en zomer zouden ook kunnen 😦 Nu ga ik er mss toch wel van wakker liggen 😉

  2. Oei, ik weet dat eigenlijk niet van mezelf, ik koop idd, waar ik naar eigen normen mee staa en waar ik in kan, want als je kleren moet kopen bij grotere maten is er niet zoveel keuze!
    Groetjes

  3. Hier ook een herfst-type :-),….en ja, ik hou er rekening mee, niet dat ik al het zwart heb gebannen uit mijn kast, maar ik koop het niet snel meer, alleen nog in broek en rok omdat dat wel mag :-). En mijn sjaals kleuren het geheel op in de juiste kleuren, nu ik moet eerlijk toegeven doe me een bruine jurk aan en ik straal, doe me een zwarte aan en ik heb meer nodig om te stralen 🙂 :-), we kunnen dus samen gaan shoppen 🙂 :-). En alleen wintertypes zijn mooi met wit en zwart en ik ben er stikjaloers op, want ondanks het feit dat de herfst mijn favoriete sezioen is en ik de kleuren prachtig vind in de natuur, vind ik het relatief saai in kledij,…..

    1. Ja heel saai, omdat je er ook niet veel kleuren van in de winkel vindt jammergenoeg. En in de zomer staat het helemaal niet en doe je vanzelf toch vrolijker kleuren aan!

  4. Ik weet het niet, ik vermoed ook een hersttype, donker haar en donkere ogen heb ik, toch draag ik soms felle kleuren zoals fushia en ook heel veel zwart…

    1. IemAnd met donker haar en ogen is daarom geen herfsttype hoor, je kan zelf grotendeels uitvinden waar je t best mee staat en als dat fuchsia is dan ben je géén herfsttype 😉

  5. Ik heb echt geen flauw idee welk type ik ben, ik snap die sites niet 😛 Wel weet ik dat zwart, blauw en paars mij goed staan. Ik moet het niet van dat warme hebben en best draag ik donker, dus misschien toch wintertype? In ieder geval zijn paars, donkerrood en blauw de kleuren waar ik me voor de komende mode op ga richten (al heb gericht), maar ik ga desondanks ook wel combineren met accenten van oker/oranje, donkergroen en bruin.

      1. Ik heb inderdaad veel kleuren in mijn kast, maar dat komt niet zozeer door de mode van deze herfst, want wat ik voor deze winter heb gekocht is slechts een topje, een trui, een jas en een paar enkellaarsjes. Daar komen waarschijnlijk nog 1 of 2 dingen bij en voor de rest ga ik de mode handhaven met wat ik al had! Ja het kan, ik heb al een paar nieuwe combinaties in mijn hoofd met enkel kleding die ik al had maar die toch helemaal van deze winter zijn 😀

        1. Waarom elk seizoen nieuwe kleren kopen he?? Pure verspilling, vind ik ook! Al heb ik niet veel winterkleren behalve een hele verzameling rolkraagtruitjes en rokjes waarvoor ik niks heb om mee te combineren. Ik ben ook niet zo goed in combineren 😛

  6. Ik heb jaren geleden ook eens laten bepalen welk type ik ben toen een tante een cursus voor kleurenconsulente volgde en modellen nodig had voor in de les. Ik was proefmodel dus. Er was enige twijfel tussen het wintertype en het zomertype, maar uiteindelijk is het het zomertype geworden en daar herken ik mezelf ook wel in: ik sta beter met koele tinten zoals bessenkleuren (framboosrood) en heidekleuren (zoals lavendel), chocoladebruin, vele tinten blauw,…

    1. Ik vind het vooral handig om te weten zodat ik weet waarnaar te grijpen in de winkel! Jammer dat alle kleuren niet het ganse jaar door verkrijgbaar zijn.

  7. Hier ook een herfsttype. heb al een paar sessies zo gevolgt en heel veel geleerd. ook over juwelen… ik sta vooral met zware stukken en ook over handtassen. echt top.

    1. Ik wil de stijlanalyse een keer volgen maar da’s allemaal zo duur he. Ooit als ik een verveelde huisvrouw ben met een rijke vent 😉

  8. Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat ik een wintertype ben. Donkerbruin (tot het zwarte toe) haar en blauwe ogen. Ik heb grotendeels hemden in mijn kast liggen met blauwe tinten in en draag altijd een zwarte jas van de één of andere soort.

  9. Ik heb ooit zo’n analyse gehad, ik ben een herfsttype. Ik sta heel mooi met al die kleuren. Ik hou er rekening mee zowel met mijn kledij als met mijn make up. Vooral voor mijn ogen, ik heb bruin/oranje/groene ogen, en afhankelijk van welke kleur oogschaduw ik op die zie je bv veel duidelijker het groen in mijn ogen :-).

Reacties zijn gesloten.