Foto van de week – Interieur

in·te·ri·eur (het; o; meervoud: interieurs) de binnenkant (van een huis, een auto)

Op reis neem ik vooral foto’s van ‘exterieuren’ zijnde gevels, of voorwerpen, of mensen, of landschappen. Interieuren op een goede manier fotograferen is niet makkelijk omdat je met zoveel dingen rekening moet houden om tot de perfecte compositie te komen. En dan zwijg ik nog van het daglicht, dat binnen vaak een pak minder is dan buiten – dan denk ik bijvoorbeeld aan kerken, die de grootmeesters der slechtverlichte ruimtes zijn.

Dus dan toon ik u maar mijn eigen interieur, zoals dat er twee jaar en een maand geleden (ongeveer) uitzag.

Mijn kot, anno 2010.

Ik woonde toen nog op mijn kot, ofte ‘kamer’, nog geen 25m² groot maar het had alles wat ik nodig had en wat ik op het moment van deze foto, tijdens de laatste weken van mijn tweejarig verblijf, moest inpakken.

  • Grote kleerkast gevuld met nog geeneens de helft van al mijn kleren want de andere helft bevond zich nog in het Ouderlijk Huis.
  • Een klein zeteltje om comfy tv te kijken.
  • Daarnaast in de hoek opgestapeld lege dus te vullen dozen en niet nader te benoemen rommel.
  • Een klein tafeltje dat op dit moment als tv- en laptop- en werkplek dienst deed. De tv gebruikte ik de eerste tijd zelden, omdat ik niet doorhad dat ik gratis distributie had. *dom*
  • Erboven een gigantische Wengenposter om de saudade aangewakkerd te houden.
  • Een grote tafel die dienstdeed als bureau en aanrecht en werkplek en eettafel enzovoorts. Multifunctioneel.
  • Een chauffage als perfecte schuilplaats voor spinnen.
  • Een houten vloer met grote spleten, als perfecte schuilplaats voor spinnen. Als tegenprestatie mocht je ze niet met nat kuisen en volstond één keer per week stofzuigen. Of één keer per maand.
  • Buiten beeld is er nog een kitchenette (waar het lief stond af te wassen met één oog op de voetbal op tv), een ijskastje met minivriezervak waarvan ik de werking pas na een jaar doorhad, een badkamer met toilet en douche en lavabo waartussen je nog nét je kont kon keren, een twijfelaar, een rode boekenkast annex nachtkastje en een houten plankenmuur als perfecte schuilplaats voor spinnen.
  • Ook niet op de foto: de monsterspinnen.

Maar voilà, nu heeft u gezien hoe ik twee jaar lang heb geleefd in het eerste plekje dat volledig van mezelf was. Gelukkig is mijn huidige appartement een comfortabel pak groter.

Gebaseerd op de wekelijkse opdracht van Photo Friday.

17 thoughts on “Foto van de week – Interieur

  1. Ik herkende de foto meteen als een kot zijnde 🙂 Mijn kinderen hebben ook zo’n kotrommelfoto’s en azo kwam ik te weten dat het daar niet altijd even netjes was zoals het wel was als ik daar kwam. Bij u viel het eigenlijk nog mee, geen lege bierflesjes te zien.

    1. Ik zou er nu ook niet meer kunnen wonen! Mijn kamer bij mijn ouders was kleiner dan dat kot, vandaar, het is met stapjes gegaan, hopelijk is de volgende stap een ruim appartement of een klein huisje!

  2. Jammer dat er in mijn tijdperk (lees oertijd) nog geen digitale fotografie bestond, want anders had ik daar zeker foto’s van getrokken. Ik had toen wel al een gsm maar dat kon je beschouwen als een derde been.

  3. inderdaad wel kleintjes he! hopelijk vind ik toch iets ietsje pietsje groter :p en zonder spinnen ook liefst! maar je moet ergens beginnen he, en klein is gezellig 🙂

  4. Dit had ik zo niet bij jou verwacht zeg! Vraag me niet waarom maar ik zie jou eerder in een kamer met een zachte witte lounge bank en een mooi kleed op de grond…. alles in koele kleuren… Ik kon er niet verder naast zitten geloof ik hahahaha

    1. Mmmmm nee ook in mijn huidig appartement heb ik met warme kleuren gewerkt! En helemaal niet lounge-achtig, je gaat nog teleurgesteld zijn als je het hier zag!

Reacties zijn gesloten.