De veel te dure kookpotten: het vervolg

Dus ik was zo dom om een oude schoolvriendin binnen te laten in mijn living, zogezegd om een enquête af te nemen maar in werkelijkheid bleek ze een slinkse huis-aan-huis-verkoopster van een firma die ik niet bij naam noem, ofwel, want eigenlijk moet ik u voor hen waarschuwen: T&T Design. Voilà, ’t is eruit.

Hoe het afliep? Ik heb de kookpotten geannuleerd omdat zevenhonderd euro belachelijk veel geld is en ik die potten helemaal niet nodig heb en me ook niet kan veroorloven op de moment, ook al bedroeg het annulatiebedrag honderdzesenzeventig euro, dat wil immers zeggen dat ik nog meer dan vijfhonderd euro over heb want intussen had ik dat bedrag mooi bij elkaar gespaard op wat ik bij deze omdoop tot mijn ‘shopbankrekening’ waar al het geld zal terechtkomen waarmee ik mag gaan shoppen (en genen eurocent méér). Dus ik bekijk het positief.

(En waag het niet, beste lezer, om mij weer schuldig te doen voelen over de grote fout die ik heb gemaakt, ze is nu eenmaal gemaakt en mijn lesje is geleerd. Geen impulsaankopen meer, en zeker niet zo’n dure.)

Beste,

Ik zal het geld overmaken zoals gevraagd.

Dit kan u dan klasseren onder de noemer ‘gemakkelijk verdiend’.

Laat het duidelijk zijn dat ik uw verkoopspolicy schandalig vind en dat uw klantenservice te wensen overlaat.
Hoewel ik zelf in uw slinkse trucjes ben getrapt, snap ik niet hoe uw bedrijf hoge verkoopscijfers kan scoren met zo’n achterbakse manier van veel te dure spullen deur-aan-deur te verkopen – onder het mom van een ‘enquête’, ha! – aan naïeve mensen gelijk mezelf. Blijkbaar kan ik geen ‘nee’ zeggen tegen een oude schoolvriendin die na dit voorval jammer genoeg maar geheel terecht gedegradeerd werd tot ‘ex-vriendin’ en laat ik mij veels te makkelijk ompraten tot de aankoop van dure potten die ik geeneens nodig heb laat staan dat ik ze me kan veroorloven, door me te flemen met zogenaamde “fabrieksprijzen die enkel vandaag gelden” en andere mooie praatjes, om nog maar te zwijgen van de complete kookdemonstratie in mijn keuken.

Fabrieksprijzen? Enkel vandaag? U gaat mij niet wijsmaken dat 1) de verkopers dit niet elke dag tegen hun potentiële klanten zeggen en 2) er mensen zijn die de volle pot willen betalen (en dan achteraf tevreden zijn met hun aankoop). Een paar duizend euro voor potten die je bij de concurrentie aan net dezelfde kwaliteit maar voor veel minder geld kan krijgen…
Als het echt de ‘fabrieksprijs’ is die u aanbiedt, vraag ik mij af hoe het kan dat uw bedrijf dan nog steeds draait.  Anderzijds moet er geen of nauwelijks winkelruimte worden gehuurd en u rijft waarschijnlijk regelmatig zulke makkelijk verdiende ‘annulatiekosten’ binnen, alsof u er zelf ook maar een cent van afziet dat ik VIER MAANDEN voor de leveringsdatum heb geannuleerd (en eigenlijk al veel eerder wou annuleren maar ik liet me tegenhouden door de belachelijk hoge kost ervan).

Ik hoop nooit meer met jullie en jullie wanpraktijken in contact te hoeven komen, mocht dat wel het geval zijn dan zal ik niet nalaten potentiële klanten te behoeden om in jullie val te trappen door hen bovenstaande mening uitgebreid toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

LJ Montis

32 thoughts on “De veel te dure kookpotten: het vervolg

  1. Verdorie, mijn reactie is weg…spoorloos.
    Een wijze (dure) les (voor 176 euro kon je schoone schoenen kopen), dat zal je geen twee keer overkomen. Ik koop nooit iets dat ze hier komen presenteren (eigenlijk heeft niemand dat al gewaagd), puur bedrog vind ik dat. Heb je die brief echt verstuurd? Dat vind ik de max, de waarheid! Niet dat zij daar hun slaap gaan voor laten maar het is van je hart.

    1. Ik moet de brief/mail nog sturen, wacht de annuleringsbevestiging af, dan kunnen ze me niks meer lappen, ook al trekken ze zich van zo’n klacht sowieso niks aan want ik zal wel niet de enige zijn.

  2. Smerige verkopers , smerige voorwaarden , smerige kontrakten ! Ook Tv is daar eens ingelopen en konden via een advocaat dit enkel rechttrekken ! Laat het ons een les zijn , niet altijd goedgelovig te zijn en goed opletten wat ge tekent ! Ik heb vorig jaar voor € 105 , 5 potten in den Aldi gekocht en ze zijn ook goed , ze zullen ook een tijdje blijven meegaan ! De gietijzeren stoofpotten die ik ook daar gekocht heb zijn van uitstekende kwaliteit !

    1. Een advocaat daar vind ik het voor dit bedrag de moeite niet voor. Ik heb kookpotten van Blokker en die zijn na 4 jaar nog in prima staat, plus een paar Creuset, dus kasten zitten flink vol, mijn beslissing tot aankoop van nog meer pitten was een vlaag van zinsverbijstering!

  3. Weet je wat het ergste is, ik zit in de business van witgoed, bruingoed, foto, gsm en alles wat ermee te maken heeft (nog tot de vrijdag hé) en ik weet dat de winstmarges op dat soort artikels TORENHOOG zijn.Een voorbeeldje, ik ken een 8-delige set (4 potten + deksel) aan aankoop 65 euro en in de winkel blinken ze er voor aan €189 aan promoprijs.

  4. Ja, niets is zo ergerlijk als vrienden die zich laten inschakelen voor zulke dingen en daar hun hele vriendenkring mee afdweilen. Niet iedereen is daar mee opgezet hé ? Maar zoals je zelf zegt, het is een ervaring rijker.

  5. ik zou me nooit laten vangen aan zo’n verkooptactiek
    Had je trouwens geen wettelijke bedenktijd, LJ?

    In jouw plaats zou ik toch eens een mail sturen naar Test-Aankoop om die praktijken aan te klagen, wie weet recupereer je dan alsnog wat geld!

    1. De bedenktijd was een week, wat ik niet eens gelezen had in de kleine lettertjes, tot het natuurlijk te laat was. Ik vraag me af of dat allemaal wel zin heeft, Test-Aankoop, maar ik zal het in overweging nemen, bedankt voor de tip!

  6. Jemig dat is inderdaad achterbaks, ik zou het ook lastig vinden om nee te zeggen tegen een schoolvriendin… Dat zij zich niet de ogen uit de kop schaamt zeg.

  7. Ik begrijp niet dat mensen zich niet schamen om aan zulke praktijken mee te werken. Dit is gewoon semi-illegale oplichting. Maar ja, ze weten maar al te goed dat veel mensen er gewoon intrappen en procederen is voor dergelijke bedragen ook de moeite niet …

    1. Wel ik zou het niet aankunnen, ik heb een heel sterk geweten en voel ook meteen de weerzin van de mensen tegenover me aan, moest ik zo’n verkoper zijn, ik zou na één dag van een dak springen.

  8. Met mij heeft er zo ooit eens een schoorsteenkuiser aan de deur gestaan. Ikzelf was toen niet in huis, maar mijn toenmalige deerne deed open. Het was een gladde verkoper in een maatpak en overdonderde haar. Allerlei smoesjes van “Het is wettelijk verplicht dit om de zoveel jaar te laten doen, enz”
    Ze tekende een document en moest een voorschot betalen van 75 euro.
    Ze kreeg ook een klantenkaartje (was meer een A5 papiertje met wat gegevens op) in haar hand gestopt en hij was al snel weg.
    Toen ik thuis kwam en het verhaal hoorde werd ik kwaad op haar want ik wou dat helemaal niet.
    Maar nu komt het:
    Ik zocht gegevens op internet op over die firma voor hen te bellen om het af te zeggen (die 75 euro was ik dan sowieso kwijt) bleek er allemaal niks van te kloppen.
    De website bestond niet, toen ik het telefoonnummer opzocht op internet kwam ik bij een café in mechelen uit, en de nummer waarmee ze in het staatsblad erkend waren bleek ook van iets anders te zijn.

    Die dag ben ik nog met haar naar de politie gestapt om aangifte te doen van fraude en bleek dat er nog al iemand geweest was met hetzelfde verhaal.

    Sindsdien koop ik niks meer aan de deur, noch bij telefoonverkopers.

  9. Ik had niet gezien dat je al een vervolg had geschreven. Nu heb ik toch hard gelachen met deze pagina. Als ik het goed begrijp maak je dus reclame voor Let’s get fit of neem je zelf deel hieraan? Je hebt misschien niet goed gekeken maar in datzelfde programma gebruiken ze het kooksysteem van T&T Design om gezonder en zoutvrij te kunnen koken…

    1. Ik neem niet deel aan Let’s get fit, ik kijk enkel naar het programma en gebruik enkele van hun tips in het dagelijks leven (zoals ook de receptjes). Het was mij nog niet opgevallen waar ze in koken.
      En als er hier iemand reclame maakt, ben jij het wel precies…

Reacties zijn gesloten.