Weegmoment 5 – De beloningen

Uitspattingen

  • 400g chocoladecake op dinsdagavond.
  • Trouwfeest waar er niet op een dessert meer of minder werd gekeken.
  • Bezoek aan de chocoladebar met megazware milkshake.
  • Chips op zaterdag- en zondagavond.
  • Kebab op zondagavond.

Inspanningen

We gingen één keer sporten, vorige woensdag. Zelfs joggen is er niet meer van gekomen!

Verder ben ik ‘normaal’ blijven eten met als tussendoortjes magere yoghurt, radijzen, wortels of fruit. Als kleine beloninkjes tussendoor at ik een Amicelli.

Het resultaat

De afgelopen week: -600 g

In totaal: -2,1kg

Conclusie

Het resultaat is mooi gezien de uitspattingen én het feit dat ik opgeblazen ben door Die Tijd Van De Maand.
Als ik zo verderga (met een gemiddelde van 500g per week), moet ik nog drie maanden lang worteltjes fretten. Dus het wordt hoog tijd dat ik weer aan het sporten ga (want na die eerste cycling les is er niets meer van terecht gekomen) voor ik in een konijn verander.

Alles kan beter!

Beloningssysteem

Het lief en ik hebben een beloningssysteem bedacht: voor iedere kilo die we kwijt zijn, krijgen we van onszelf of de ander een cadeautje.

Mijn Afvallijst ziet er zo uit:

  • -1kg: niets
  • -2kg: 1 paar schoenen kopen uit de nieuwe collectie (en 2 oude paren weggooien volgens de ‘stoppen met shoppen’ regels)
  • -3kg:
  • -4kg: massage met alles erop en eraan van het lief
  • -5kg: de hemden uit de doos ‘te klein’ passen
  • -6kg: uit eten met de restaurantbon van secretaressedag
  • -7kg: juweeltje van het lief
  • -8kg: gaan shoppen!!
  • -9kg
  • -10kg: zelfgemaakte kaasfondue eten zodat ik algauw terug op het gewicht van voorheen zit 😉

Zo kent u meteen ook mijn Doel. Van de BMI-meter moest ik 8kg afvallen, ik plan een foutmarge in van 2kg omdat ik durf wedden dat ik anders zó weer in de categorie ‘overgewicht’ duikel.

Alhoewel ik niet denk dat ik verder zal raken dan de shopbeloning. Als ik al zover raak.

39 thoughts on “Weegmoment 5 – De beloningen

  1. ‘voor iedere kilo die we kwijt zijn’ -> is uw lief dan ook aan het diëten? Leuke beloningen, en dankzij het jo-jo effect wat diëten meestal heeft, kun je zo oneindig doorgaan.

  2. Gaat de goede kant op! Toch zou ik niet bang zijn om een konijn te veranderen, om niet te gaan jo-jo’en zul je je eetpatroon blijvend moeten veranderen. Dan blijven de kilo’s ook weg en zit het er over een jaar niet weer meteen aan!

  3. Blijkbaar moet je de regels met de voeten treden om af te vallen :-),….en 3 maand dan ben je voor het einde van het jaar, je nieuwe zelve,…….maar eerlijk ik vond je niet dik en heb geen overgewicht gezien,……of had jij ook van dat speciaal ondergoed aan???

  4. Ik vind het super!!!!!! Echt waar!

    En u foto aan de andere kant van het scherm deed mij het bijna aan mijn hart krijgen. Dat amicelli ding lijkt gigantisch hard op een zwangerschapstest!

    1. Goh ik zal al blij zijn als ik de 67 haal, dan is mijn BMI 25 en zo laag is het sinds het middelbaar niet meer geweest denk ik. En ik blijf realistisch: als ik daarna nog afval ( wat wel het plan is) dan heb ik wat speling voor als ik bijkom, anders kan ik de nieuwe kleren meteen weer weggooien 😛

  5. Leuk, dat lijstje! Tof als je iemand hebt die je steunt. Ik zit aan min zeven nu, nog 14 te gaan… Als we alletwee op ons streefgewicht zitten (ik hoop daar tegen mijn verjaardag in december ongeveer te zijn) gaan we ons samen een ijscrème eten in de chocoladebar, ok? 😉

    x

    1. Bij het tegenovergestelde zou het dieet gedoemd zijn te mislukken want als er iemand voor uw neus zit te snoepen dan breek ik erg snel, dus gelukkig doet hij mee! Wel meid ik vind dat gij dat al keigoed gedaan hebt!!! 7kg is niet niks!! Volhouden he 🙂
      En in december neem ik liever een warme chocomelk of zo:)
      En ik wil gerust eerder ook nog eens gaan, af en toe zondigen doet een mens volhouden!

      1. Groot gelijk! Het zondigen is alleszins geen probleem bij mij :p. Ik vind ijscrème altijd lekker (ik heb nu een parfum met vanillegeur, dat helpt toch ook een beetje 😉 ). Maar warme chocomelk ook hoor! 7.700 kg intussen… Nog drie te gaan om onder BMI 30 te zitten, dat is al een eerste doel :p.

      2. Groot gelijk! Het zondigen is alleszins geen probleem bij mij :p. Ik vind ijscrème altijd lekker (ik heb nu een parfum met vanillegeur, dat helpt toch ook een beetje 😉 ). Maar warme chocomelk ook hoor! 7.700 kg intussen… Nog drie te gaan om onder BMI 30 te zitten, dat is al een eerste doel :p.

  6. Toch even moeten checken wat een Amicelli is: nog nooit gezien, laat staan geproefd. Ik vind uw beloningenlijstje zalig en ben bij deze dringend op zoek naar een sponsor, want tegen schoenen en juwelen roept mijn portefeuille kei-hard NEEEEEEEEEEEEEEEN! Haha!

        1. Je zit in mijn feedreader dus ik krijg alle updates van je blog 🙂 ik zal gauw komen lezen naar zal wsl voor na het weekend zijn… Geen laptop tot maandag!

  7. En Het Lief heeft die ook zo’n lijst? 🙂 Bij mij moet er een kilo of zeven af om terug op het gewicht te zitten waar ik me het best bij voel, maar helaas heb ik alle kleren van toen weggegooid en dan wordt dat wel een kostelijke grap!

    1. Ja dat heeft hij, maar uit respect laat ik die achterwege, ik zou het trouwens toch niet uit mijn hoofd weten 🙂
      Ik heb ook heel veel kleren weggegooid maar mijn verzameling hemden en een paar kledingstukken waar ik wegens sentiment geen afscheid van kon nemen, liggen nog ergens in een hoekje…

  8. Go LJ, Team LJ!, You can do it!
    Je hebt gelijk dat je voor iedere kilo een cadeautje aan jezelf mag doen! Hard werk moet beloont worden en wat, je maakt je eigen verrukkelijke kaasfondue?

    1. Merci voor de aanmoediging!!
      Yes I do. Is eigenlijk poepsimpel om te maken, het recept vind je hier ook ergens op de blog en anders mail ik je ’t wel s door als je ook eens wil proberen 🙂

  9. Mooi dat het de goede richting uit gaat, maar eerlijk is eerlijk: ’t kan beter. Vooral die 400g cake vind ik zorgelijk, af en toe cake eten is niks mis mee maar je moet wel de discipline opbrengen om dan te stoppen na één plakje… Als je dieet straks in eetbuiten resulteert is het hek van de dam dus voorkom dat alsjeblieft! Als het niet lukt, koop dan voortaan liever iets kleins waarbij het niet mogelijk is om je te laten gaan.

    1. Ik las net jouw reactie toen we een cake op hadden… En ja ik voelde me daar al na 1 sneetje schuldig. Ik troost mezelf dat het al beter is dan vroeger, toen ik echt nog 2 of 3 keer zoveel snoepte op een dag…..

  10. Hahahahahaha je lijst me beloningen 😉 Is trouwens wel een hele goede he? Jezelf belonen voor bereikte resultaten maakt je meer gemotiveerd, het is maar dat je het weet

Reacties zijn gesloten.