De fotoshoot

Het was met een echte fotografe, stoere jeans en grote kodak en al.

Met een lichtscherm en felle lampen en lange elektriciteitsdraden.

Zware spullen waren het, we konden er van meepraten, want we hadden er niks beters op gevonden om de enige datum waarop we alledrie konden, te laten vallen op autoloze zondag zodat de auto niet voor de deur, maar aan de andere kant van de stad moest worden geparkeerd.

Onze armen zijn weer een paar millimeter uitgerokken.

Een modellenleven lijkt me trouwens best zwaar: onregelmatige uren, van hot naar her, continu in de spotlights, om van de lagen make-up nog maar te zwijgen.

Wij waren naturel of onszelf – geen mascara in mijn buurt! – en ieder in een ander kleurtje, we pasten onafgesproken wonderwel goed bij elkaar.

Ik sta niet graag in de belangstelling, heb niet graag dat mensen naar me kijken.

Middenin een bar, in de geur van kruidenthee en smoothie en chocolademilkshake. En brownie.

Gelukkig had de fotografe zowat iedereen weggejaagd – oeps.

Onze kaken deden pijn van het spontaan geforceerd lachen toen we anderhalf uur later het verlossende bericht kregen dat het voorbij was.

Wel jammer, ergens.

Het resultaat laat nog eventjes op zich wachten en ik ben benieuwd want ik pak zelden op papier.

Sorry dat ik er zo vaag over blijf, maar ik wil de anonimiteit van Mezelf en de andere ‘modellen’ niet in gevaar brengen door uit te wijden over het wat-hoe-waar-wanneer-wie. Maar ik wou jullie toch iets vertellen over mijn allereerste ervaring met een min of meer professionele fotoshoot. En over puntje 17 op De Lijst dat binnenkort mag afgevinkt worden.

23 thoughts on “De fotoshoot

  1. Ik wil wel bekennen dat ik 1 van de andere modellen was, zolang het wat-hoe-waar-wanneer inderdaad niet bekend gemaakt wordt. Gij slimmerik hebt foto’s getrokken. Ben ik compleet vergeten. De fotografe van dienst had trouwens een zalmroze jeans aan, voor de nieuwsgierigen. 😉

    1. Zalmroze, mihihi 🙂
      Keispannend. Mogen we niet raden? En de winnaar krijgt een foto te zien 😉 Euhm, okee: een vriendinnenshoot in een tijdschrift, met als thema: food.

  2. Klinkt echt heel erg tof! Heb respect voor je weet je dat? Ik zou het tof vinden maar direct ook zoiets hebben van; ik ben niet fotogeniek laat maar…..

  3. zo’n professionele reportage zal er wellicht toch heel anders uitzien dan wat wij er zouden van maken…
    Wellicht krijgen wij dan geen resultaten te zien?

  4. Een hele hele ervaring, hé. Blij dat je het ook eens meegemaakt hebt. 🙂
    Toen ik nog poseerde heb ik geregeld voor fotografen gewerkt. Deze die werkten met ‘pose, klik, andere pose, klik, …’ vond ik veel leuker dan zij die me ‘plaatsten’, dan de lichten regelen, achtergrond aanpassen, … en ik maar blijven in de pose. Echt lastig en vervelend.

  5. Toen ik 19 was heb ik 4 fotoshoots gedaan, als hobbymodel voor hobbyfotografen. Zo’n fotoshoot duurde al gemakkelijk 4 uur. Erna waren mijn wangen ook helemaal stijf van het lachen :p

Reacties zijn gesloten.