Juni’s dosis girlie-girlie stuff

Jawel heren als u niet into girltalk bent, gelieve dan nu de zaal te verlaten.

Waar het kleurtjes betreft is uw LJ het zonnetje in huis. (De mensen die bij mij in huis wonen of hebben gewoond, mogen nu hun wenkbrauwen fronsen, ik ga dat negeren.) De enige opmaakspullen die ik gebruik, zijn mijn nagellakpotjes. Mijn favorietste kleur van de afgelopen maand, tussen alle tinten rood en paars, is appelblauwzeegroen. Ik heb het zelfs gedragen op mijn eerste werkdag in The Company, met een kleedje waar die kleur ook in voorkwam. (Want matchen doe ik ook graag: it’s all in the details nietwaar.) Om mezelf een beetje moed in te spreken.

Juni’s nagellakjes.

Er is altijd licht aan het einde van de tunnel.

De volledige nagellakjesreeks kan je hier nog steeds volgen.

Op schoenenvlak heb ik mij serieus laten gaan: zeker drie paar nieuwe schoenen gekocht. Door de regen heb ik ze nog niet kunnen aantrekken; ’t zijn namelijk modelletjes die dienen voor schoon maar vooral droog en warm weer. Zomerweer. In ruil daarvoor, en dankzij de schoenenseizoenswissel, heb ik een heel aantal schoenen weggegooid.

Juni’s afdankertjes.

De oranje, rechtsboven, waren een typische tiener-LJ kleuruitbraak. Mijn manier om in te gaan tegen de grijzemuisbeweging van de coolen op school. Ook al was ik veel te oud voor oranje bloemetjes. Ik heb ze graag gedragen want ze hebben me vleugels gegeven.
De blauwe pumps, rechtsonder, zijn tot op de draad versleten. Het waren mijn dansschoentjes: werkfeest, trouwfeest, uitgaan, ze hebben me door vele nachten geholpen en dat is eraan te zien. (En te ruiken, ook een beetje.)
De zwarte Roxy’s (linksboven) o het doet pijn ze weg te gooien, ze waren warm, ze voelden cool aan, maar ook zij zijn versleten en ik ben ze ontgroeid.
De andere paren waren duidelijk miskopen. Die ga ik dus ook niet verder bespreken. Het enige wat ik kwijt wil, is dat ik die groene misschien één keer heb gedragen. Ik heb nog zo’n beetje mijn trots weet u.

Vanaf volgende maand toon ik u één keer in de maand telkens een stukje van mijn schoenenverzameling.

28 thoughts on “Juni’s dosis girlie-girlie stuff

  1. ‘Vanaf volgende maand toon ik u één keer in de maand telkens een stukje van mijn schoenenverzameling.’ -> en dat gaat dan 29jaar duren voordat je ons heel uw collectie getoond hebt, want je hebt heel wat schoenen heb ik van horen zeggen.

  2. Oke sorry, maar ik ben compleet verliefd op die bruine botjes.
    Miskoop I dont think so.

    Ik ben trouwens helemaal weg van u nagellak collectie. Ge hebt mij trouwens besmet. 5 nagellakken kopen in 2 weken is dat erover?

    En dat matchen? Met mijn nieuwe ingesteldheid is het zover dat ik alles match. Vandaag blauwe nagellak, blauwe oorbelletjes, zilvergrijze oogschaduw (to much blue anders) en blauwe mascara…. I love being the new me 🙂

    1. Oei had je dat nu wat eerder gezegd dan had je ze mogen hebben! Ze ZIEN er mooi uit ja, maar ze zitten ongelooflijk slecht!
      Misschien moeten we eens wat nagellakjes uitwisselen, dat voorkomt dat ge er bij ‘moet’ kopen 😉
      I love matchen! Maar is niet altijd even simpel en dan draag ik nog geen andere make up he :p

  3. Ik kijk al uit naar de solden: ik heb ongelooflijk veel zin om schoenen te kopen! Dat appelblauwzeegroen kleurtje voor op je nagels vind ik heel leuk. Is ook 1 van mijn favorieten. Roze en rood vind ik vaak te gewoontjes.

    1. Neeeeeeeeeeeeee in juli ga ik weer een maand ‘stoppen met shoppen’ denk ik, mijn kleerkast is weer vol tot aan het einde van de zomer!

  4. Die bruine laarsjes zien me er toch niet zoooo slecht uit:D
    Ik heb eigenlijk niet zoveel schoenen, het doet me pijn er geld aan uit te geven… wacht maar tot ik afgestudeerd ben:D

    1. Ik had als student ook niet veel paren ze, dat is er inderdaad pas gekomen toen ik geld ging verdienen 🙂
      Schijn bedriegt! Echt de slechtste laarsjes ever, had er altijd zeer voeten mee!

  5. ooh, leuke kleurtjes, en gij hebt zo’n mooie nagels van vorm! Ik heb nogal lastige nagels vind ik zelf, ik krijg die vorm nooit mooi 🙂

  6. Ik vind ook dat je mooie nagels hebt, die van mij zijn meer rond en niet ovaal en dat is echt niet mooi, zelfs niet met nagellak. zonde van die groene schoentjes, je zou ze deze zomer toch kunnen dragen .Onder een jeans met een bloes of topje met wat groen in, jammer dat je ze weggooit, maar bon, ik ben dan ook zo “bendig ” wat kleren en schoenen kopen betreft.

    1. Die groene zaten ook nog eens heel slecht, gegarandeerd bleinen! Ja jammer, ik vond ze op het moment van aankoop supercool door de opvallende kleur. Nu denk ik wel 2x na als ik schoenen (of eendertwat) koop: wat ga ik ermee doen, waarop draag ik het, enzoovorts.

  7. Lekker vrolijk al die nagelkleurtjes… Hoe krijg je het er alleen in godsnaam zo netjes op?? En hoe hou je het netjes? Bij mij is het meestal na 3 dagen alweer aan het schilferen…..

    1. O bij mij gaat er soms na 2 dagen al een stukje af hoor! Dan verf ik het stiekem een beetje bij. Maar als je goeie nagellak hebt dan blijft het zeker drie of vier dagen mooi. Als je het lief de afwas laat doen en je handen uit de buurt houdt van water tenzij je echt niet anders kan of de hygiëne het vereist 😉

  8. Dat appelblauwzeegroen vind ik ook fantastisch! (En inderdaad, chapeau, ziet er superprofessioneel aangebracht uit. Als ik mijn nagels zit te lakken, is het precies alsof er een kleuter is bezig geweest. :D)

    1. Oefening baart kunst! En wees gerust ik verf er ook regelmatig klodders naast, die moet ik erachter dan afkrabben onder de douche :-p

  9. Ik ben verslaafd aan nagellak! Vooral die appelblauwzee groen vind ik echt gaaf. Ik heb net zoiets, maar dan van Catrice, zij noemen het ‘jade’.

    Gooi jij je oude schoenen weg? Die kunnen toch nog prima gerecycled worden? In NL zijn er tenminste genoeg plaatsen waar oude schoenen ingezampeld worden!

    1. Jade, mooi!
      Nee met ‘weggooien’ bedoel ik niet bij het vuilnis, ik drop ze in een kledingbox, zo komen ze hopelijk bij iemand terecht die er nog wat mee kan.

  10. Mooie kleuren. Ik bewonder mensen die hun nagellak matchen met hun kleding altijd. Ik vind nagellakken zo bewerkelijk en aangezien ik pas een kwartier voordat ik vertrek weet wat ik ga dragen, niet toepasbaar bij mij. Die van mij zijn altijd standaard zwart. Vind ik cool. 🙂

    1. Ik heb daar ook heel veel moeite mee, gelukkig draag ik meestal roodgetinte nagellak en heb ik veel outfits waar rood in voorkomt of bij past. Maar dat appelblauwzeegroen heb ik er na drie dagen af móeten halen omdat ik geen outfit meer had die er niet mee vloekte :p
      Zwart is dan idd gemakkelijk, en idd cool, zoals Astrid Bryan!

      1. Hahaha, ja ik draag zwart omdat ik zelf altijd wel iets zwart aanheb en anders doe ik er een zwart armbandje en oorbellen bij.

        Zwart is ook wel chic vind ik als je er voor de rest niet gothic uitziet 😛

Reacties zijn gesloten.