Blogopkuis

Dankzij de nieuwe job heb ik minder tijd kans om blogs te lezen. Ik zal al blij mogen zijn als ik nog zo regelmatig kan blijven bloggen zoals voorheen.
Bloggen is voor mij namelijk een ‘9 to 5’ bezigheid en niet iets waar ik in mijn schaarse vrije tijd uren voor kan vrijmaken.

Ik zit liever voor den tv hersenloos te haken.

Omdat bloggen voor mij nog altijd heel belangrijk is, ga ik het schrijven alleszins proberen vol te houden. Maar op het lezen zal ik de rem moeten zetten. In mijn  Google Reader zitten exact 90 blogs waarvan ik regelmatig updates krijg. En zo ben ik: ik moet álles lezen. Ook als ik nieuwe blogjes ontdek, via reacties op mijn of op een andere blog, dan moet ik alle ooit gepubliceerde postjes op die blog lezen.

Zot, I know. Misschien zelfs een beetje creepy.

Ik lees alles en ik reageer op bijna alles wat ik lees. Wat mij tot een übervoorbeeldige blogger maakt, denk ik, hoewel je natuurlijk blogt zo veel als en zo intens als je zelf wil. Het moet leuk blijven hé. Het lijkt mij echter niet vreemd als je nergens reageert en dan ook zelf geen reacties krijgt, bijvoorbeeld, want:

Bloggen, dat is geven en nemen.

Ik mag dan misschien op 90 blogs gaan lezen en op ruim 70 daarvan regelmatig reageren, ik krijg geen 70 reacties en ben er ook vrij zeker van dat er hier geen 90 verschillende mensen komen lezen.
Daarom ga ik Mezelf een strenge regel opleggen: vanaf nu lees ik enkel blogs van mensen die ook bij mij komen lezen. Klinkt eerlijk, hè?

’t Is nu niet dat ik weet wie hier allemaal leest, ik kan dat niet rieken en zo Big Brother is WordPress nog niet dat-ie alle gegevens van bezoekers opslaat. Dus ’t is simpel:

Lieve lezer, maak uzelf bekend en laat een reactie achter.

Jep, ik doe dit ook een klein beetje uit nieuwsgierigheid! “Wie zijn mijn lezers?” Show yourself!

51 thoughts on “Blogopkuis

  1. In één jaar tijd heb ik 150.000 lezers en er zijn er maar weinig die reageren. , veel pottenkijkers dus ! Wat ik het ergste is van sommige volgers is al je zelf niet reageert dat ze ook niet reageren , vind ik kinderachtig . Ik heb al schoon schip gemaakt bij mijn zogezegde volgers en zal dat ook weer doen. Per dag één uur aan de blog werken en één uur reageren is een beetje heel veel !
    Eigenlijk interesseren al die lees gegevens niet ik blog voor mijn plezier en iedereen heeft de kans mee te lachen !

  2. Ik probeer altijd alles te gaan lezen, allee bij iedereen die op mijn blogroll staat. Ik probeer ook altijd een bericchtje achter te laten , tenzij het niet lukt ,en ook met paswoorden ben ik heel slecht, ik vergeet die dan en durf die niet om de haverklap vragen en dan mis ik zo de meest intieme blogs. Ook belange niet iedereen zet een berichtje , ik heb weinig reacties volgens het aantal lezers die ik dagelijks heb.Uiteraard is de ene dag de andere niet. Maar ik zit nog weinig op andere blogs. Door dat mijn lichaam beter is heb ik ook meer energie om andere dingen te doen nu!
    Ik blijf je in elk geval volgen LJ-ken! Groetjes uit de westhoek!

    1. ’t Is veel werk he Christa! En met zo’n mooi weer kan ik me voorstellen dat je wel iets anders wil doen dan binnen zitten en blogs lezen! Geniet van je dag!

  3. Ik lees hier alles (omdat je altijd zo’n fijne posten schrijft, en bij jou ook de tekst primeert – wat ik toch altijd het belangrijkste vind aan een blog) maar ik geef niet altijd commentaar. Omdat vaak mijn reactie op een postje is van “Oh tof!” “Mooi” “Geweldig” en en dan denk ik: “Hmm, zo spannend klinkt dat niet”. Maar eigenlijk is zelfs zo’n korte reactie waarschijnlijk wel leuk, gewoon weten dat je gelezen wordt. Dus eigenlijk feitelijk zou ik toch wat meer van mij moeten laten horen. 🙂

    Er zijn bij mij maar een paar blogs die ik echt superfantigeweldig leuk vind en dagelijks wil lezen (zoals deze dus). Dan zijn er nog 10.000 die ik af en toe lees, als er in mijn Google Reader iets interessants verschijnt. Hoeveel reactie ikzelf krijg, maakt mij niet echt uit – ik blog vooral voor mezelf (als hobby, als uitlaatklep) en ik zie aan mijn statistieken sowieso dat er heel veel stille gluurders zijn. (Maar zoals eerder gezegd, ik ben zelf vaak een stille gluurder, dus ja)

    1. Ik vind het wel leuk om te weten wie me leest, ook al blog ik in de eerste plaats voor mezelf. Maar zonder lezers zou het toch niet helemaal ’t zelfde zijn he?
      Bedankt voor de complimenten zeg, zo blozen dat ik er van doe 😀

  4. Haha, zot dat ik juist deze post op de laptop lees! Ik lees meestal blogs op mijn telefoon als ik buiten een sigaret sta te roken, maar omdat reageren op die manier zo’n b¨¨ is, doe ik het eigenlijk veel te weinig. Maar kijkt, ik zit nu aan de laptop en ik reageer! 🙂

  5. Hier ook een regelmatige lezer :-),……. al dan niet met een reactie,….jij staat dan ook bij de favorieten,…….en ik beken ik ben ook heel benieuwd naar mijn lezers die niks achterlaten,…en welk oordeel ze vellen 🙂

  6. *zwaai, zwaai* Ik lees u ook.

    In mijn statistieken zitten heel wat stiekeme gluurders, denk ik. Ik zet de link ook telkens op m’n FB-profiel, daar reageren mensen ook vaak op. Omgekeerd lees ik veel, maar ik reageer niet in verhouding. Omdat ik soms denk “aja, ik heb dat ook” of “tof tof”, maar dat lijkt mij zo onbenullig.

    Soit, zolang we ons mr amuseren hé 🙂

  7. Dat ik hier lees moet ik je ook al lang niet meer vertellen, hè. Maar over dat overal reageren: ik vind dat bijna niet haalbaar en net als Ruth vind ik het een beetje belachelijk om met “o, tof” of zo te gaan reageren. Ik probeer vaak wel iets zinnigs te schrijven. En soms heb ik daar helemaal geen tijd voor en dan laat ik het liever zo.

  8. Mijn naam is bea en ik kom hier lezen 🙂

    Je bent een courageus mens LJ. 90 blogs volledig lezen, een echte 9 to 5 job 🙂 Ik lees alles van degene die bij mijn favorieten staan…maar reageer niet altijd #fermebloos#

    1. Ik moet wel zeggen bij veel blogs lees ik diagonaal, enkel de blogs waarvan het onderwerp me interesseert, lees ik grondig en daar reageer ik op.

  9. het moet geestig blijven, bloggen doe ik enkel voor mezelf, niet om reactie te krijgen. Al vind ik het wel heel leuk hoor dat je zoveel reageert! Zelf kom ik hier op regelmatige basis lezen, niet dagelijks, dus ik vermoed dat er voor mij niet zoveel zou veranderen moest je minder bloggen, dan nog blijf ik up-to-date! lieve groet

  10. Ik lees alles van de mensen die bij mij regelmatig komen reageren, dus vind je nieuwe manier van bloggen heel normaal. De lurkers, die dus komen lezen maar nooit reageren, ken ik niet en lees ik dus ook niet.
    Ik zit ook liever voor mijn tv. 😉

  11. Ik blijf lezen, maar ik reageer alleen als ik denk dat ik iets min of meer zinvols kan bijdragen. Zelf blog ik nogal onregelmatig (om dezelfde reden) en ik reageer ook niet altijd op reacties op mijn blog (ook weer om dezelfde reden).
    Nog veel blogplezier.

  12. ik lees al een tijdje mee, LJ
    Ik hanteer evenwel niet dezelfde taktiek als jij. Ik heb ook wel een aardig aantal logs die ik volg, en dat doe ik via mijn feedreader (www.netvibes.com). Alle nieuwe logjes begin ik wel te lezen, maar wat me niet interesseert dat sla ik dan dicht en ga naar een volgend logje. Ik reageer zeker niet op alles wat ik lees. Reacties moeten ook iets toevoegen vind ik, en niet zomaar een kort of nietszeggend woordje zijn. De laatste tijd heb ik het wel moeilijk om bij te blijven.

  13. Heel goed dat je voor jezelf kiest LJ 🙂 Lijkt me knap waardeloos als je ineens je hobby niet meer zoals je zou willen uit kan oefenen…. Ik zou er erg van balen…..

  14. Uiteraard reageer ik, want 90 blogs lezen én erop reageren tijdens werktijd, zo zeg, het klinkt als een fulltime job an sich. Wat vindt je baas daar van?

    1. Ik lees niet alles even zorgvuldig, enkel de dingen die mij echt interesseren. Ik ben er dus zeker niet fulltime mee bezig maar vooral in mijn pauzes, mijn werk lijdt/leed er niet onder 😉

  15. Ik kom hier ook nog steeds lezen, maar niet elke dag. Ik probeer wel elk postje van je te lezen, dus dan moet ik om de paar dagen een gigantische inhaalbeweging maken 😀

  16. Goede regel vind ik dit 😉 Zelf ben ik eerder wat slecht in blogs lezen. Tijdens het drukke schooljaar doe ik in mijn vrije tijd inderdaad soms liever andere dingen dan wééral achter mijn computer te zitten, want ik zit er voor school al min. 8u per dag achter. Maar nu de 3 maanden vakantie er zijn, en ik weer tijd heb om alle blogs bij te benen, en jouw blog ook gewoon super goed geschreven is, vind je mij weer alle dagen terug! 😉 (en snorry dat ik maar af en toe aanwezig was, en jij altijd zo mooi alles las van mij ;))

Reacties zijn gesloten.