#40 Foto van de week – Geometrisch

geo·me·trie (de; v) meetkunde

In mijn beperkte fotoarchief had ik geen echte ‘geometrische’ figuren. Maar ik heb iets met mooie vloeren. In kerken, oude huizen en dergelijke vind je vaak speciale vloertegels die volgens vernuftige patronen worden neergelegd zodat ze steeds terugkerende patronen vormen. Misschien wel meetkundig, weet ik veel?

Onderstaande foto nam ik één van de mooiste gebouwen van ons land, het Ursulineninstituut in Onze-Lieve-Vrouw-Waver. Het grootste deel van het gebouw is in gebruik door een school, maar heel af en toe kan je als toerist het kleine museum, de schoolgangen, ongelooflijk mooie art-deco zalen en de prachtige art-nouveau wintertuin bezoeken.

Het is zeker en vast de moeite om er op een zondag naartoe te rijden en achteraf aan de overkant van de straat een ijsje te gaan eten.

Als je erheen gaat, kijk dan ook af en toe naar de grond, want ze hebben er mooie vloeren.

20110417 (53)

On y revient toujours.

… en zijt maar zeker dat ik ooit nog eens heen ga.

Gebaseerd op de wekelijkse opdracht van Photo Friday.

10 thoughts on “#40 Foto van de week – Geometrisch

Reacties zijn gesloten.