#40 Foto van de week – Grandeur

In 2010 bezocht ik de drie jaar eerder gerenoveerde, neoclassistische Stadsfeestzaal van Antwerpen. Er zijn verschillende winkels gevestigd waaronder mijn toenmalige favoriete schoenenwinkel de Sacha, en ook de populaire Saturn. Er is ook een fancy champagnebar die niet geschikt is voor mijn portemonnee maar het ontwerp is in mijn ogen origineel zonder te vloeken met het eerder bombastische interieur van het gebouw, dat bestaat uit veel goudkleur en marmeren trapleuningen en zodoende een zekere grandeur uitstraalt.

gran·deur [ĝrandeur] de; m grootsheid, luister
Stadsfeestzaal Antwerpen, 2010.

Gebaseerd op de wekelijkse Photo Challenge.

11 thoughts on “#40 Foto van de week – Grandeur

  1. Die champagnebar ben ik een paar keer geweest, telkens een tegenvaller. Geef mij maar de la place.
    Ik vind ze eerlijk gezegd niet mooi vernieuwt. Ik was helemaal verliefd op de oude stadsfeestzaal en had graag gehad dat ze terug die stijl waren opgegaan. Maar ja, een mens heeft niet te kiezen he 🙂

    1. Ik heb geen idee hoe ze er voordien uitzag dus ik kan niet vergelijken. Maar ik zou ’t ook niet willen als mijn interieur haha 😉

  2. Ook ik ben fan van de vernieuwde stadsfeestzaal, maar ook niet wat de champagnebar, biedt niks vind ik, is ondertussen al 37 keer overgenomen,……ik vind er leuke winkels vooral dan de COS,…..mijn toppertje,…….

  3. Ik vind het vooral leuk om er even ‘door te steken’; van de Meir naar het Theaterplein te lopen, en dan wat rond te kijken naar alle goudheid & grandeur. Een leuk plekje in A’pen!

  4. Ik ken de ‘oude’ inrichting niet, maar als ik in a’pen ben, dan loop ik er graag binnen. Tiq nu nt bepaald mijn interieurstijl, mr ik vind het wel mooi. En grootst zoals je zelf zegt<;

Reacties zijn gesloten.