#40 Bedelarmbandje

Ik heb sinds vorige zomer een bedelarmbandje van het Italiaanse merk Tedora, maar dat volgt hetzelfde principe als het internationaal beter bekende en verspreide Pandora. Elk bedeltje kost minimum 25 euro, dus als je erbij stilstaat is zo’n volle armband aan je pols massa’s geld waard. Vandaar dat ik er niet over nadenk en mijn armband nog niet vol is.

  1. Het hartje uiterst rechts is een ‘stopper’: dit zit redelijk vast (je kan het er wel afhalen natuurlijk) en voorkomt zo dat bij het openen van het armbandje de andere bedeltjes eraf zouden vallen. (Het systeem bij Pandora is daarom makkelijker; mijn volgende bedelarmband zal dan ook van dat merk zijn.)
  2. Mijn laatste aanwinst en het cadeautje dat het lief me gaf voor onze vier jaar samen: een hartje met een slotje, en daaraan een bengelend sleuteltje.
  3. Een bloemetje dat ik in Avoriaz kocht tijdens onze skivakantie in maart.
  4. De dikke bol komt uit Italië, Lucca, en heeft een hele mooie grijze kleur.
  5. Het parelhangertje kocht ik dan weer in een Barceloons (?) winkelcentrum.
  6. Daarnaast hangt het amfitheater van het charmantste stadje van Italië, Lucca.
  7. Ik wou wat kleur brengen in de armband dus kocht ik in datzelfde Barceloons (again: ?) winkelcentrum een bedeltje met een rood accent.
  8. Het belletje kocht ik eveneens in Italië, ja Tedora heeft echt van die speciale bedeltjes, me like!

Intussen heb ik er ook een muntstuk van 5 Noorse kronen aangehangen, die hebben namelijk een gaatje in het midden, waardoor de armband helemáál niet meer modieus overkomt.

De bedoeling is dat er zo langzaamaan bedeltjes bij aankomen, die dan zogezegd ieder een herinnering vertegenwoordigen. Ik ben van plan om ooit een ‘sjiekere’ armband samen te stellen, maar dit is mijn uniek, speciaal gevalleke dat niemand anders waar ook ter wereld heeft…

It’s mine… My precious!

😉

Over de foto’s: ik vind ze zelf niet geslaagd. Ik heb ze op een avond genomen dus had geen natuurlijk licht en dan vind ik het sowieso moeilijker om iets of iemand juist goed op de gevoelige plaat vast te leggen. Het lukte me ook al niet om de focus op het juiste bedeltje gelegd te krijgen zonder dat de rest van de armband een compleet vormeloos waas werd, hoewel ik zeker een half uur aan de instellingen van mijn grote Nikon heb zitten prullen en zeker 20 foto’s heb gemaakt.

Ik kan dus nog wel wat oefening gebruiken.

19 thoughts on “#40 Bedelarmbandje

  1. Ja L. Het zijn pogingen die foto’s ; Ikzelf ken er geen kl*ten van foto’s te nemen en zo’n bedeltje is een goed idee 🙂 Prettig lang weekend zus!

  2. Ik vind je pogingen nog wel best ok, hoor LJ. Leuk armbandje. Maar niets voor mij (dit geheel terzijde). Die armbandjes van Pandora vind ik ook niet zo leuk (voor mij). Ze kosten een massa geld en zijn niet uniek. Ik zoek altijd naar dingen die een beetje uniek zijn. Niet dat mij dat altijd lukt 😉

    1. Ik wou ook voor uniek gaan met deze armband. Sinds ik Pandora leerde kennen, zie ik van die bedelarmbandjes wel overal en idd, dan is er niks origineels meer aan. Ik draag graag opvallende dingen, of ze nu van de Six/H&M komen of van een verborgen winkeltje in een Italiaans dorpje, ’t is eender 🙂

  3. Heb er ook ene. De armband is van pandora zelf, kostte 50 euro tijdens de solden. De bedeltjes zijn een mengeling. 10 beeldeltjes kocht ik voor 10 euro in Spanje en laat dat nu net diegene zijn waar iedereen wild enthousiast over is. De overige 2 zijn van pandora ook tijdens de solden voor 25 euro gekocht. Wel allemaal met gekleurde steentjes in roze en paarse tinten.
    Heb verschillende figuurtjes eraan hangen sleuteltje, schildpadje, sterretje enz….

    Nu zag ik aan de zee tijdens onze vakantie in de juwelenwinkel dat pandora daar tot -80% was. Heb er ook nog een bedeltje gekocht. Volgens de vrouw van de winkel was de hype voorbij en deden ze in al hun winkels deze actie. Ik heb er mooi van geprofiteerd, want hype of niet ik vind ze super.

    1. Ooooo dan moet ik DRINGEND eens naar de winkel hier bij ons gaan piepen! Voor ze ze helemaal van de markt halen!!!!
      Idd voor één keer vind ik het niet erg om met een hype mee te doen 😉

  4. Hey lj, ik hou heel erg van bedelarmbanden! Ik heb er zelf twee maar van malice in wonderland. Bij mij hangen er persoonlijke tekstjes aan en aan een andere het vrijheidsbeeld, in t klein dan! Heb ik meegebracht van Ny. Ik wil van deze mijn “reisarmband ” maken. Ik ben helaas het bedeltje van Canada kwijt, dat ik van zoon gekregen heb! Maar ik hou ook heel erg van pandora, maar bon , een mens kan niet alles hebben hé. IK heb ook maar twee armen! Leuk voor jou dat alle bedeltjes iets betekenen, is van mij ook zo, ze hebben elk hun eigen verhaal.
    groetjes

  5. Hihi, dat gat in noorse kronen ja, ik heb ze eens als oorbellen ingehad 😉 Morgen ga ik trouwens radijsjes in mijn oren hangen. Als het lukt.

  6. Ik vind het wel een leuk idee, zo’n armbandje. Zoveel herinneringen rond je pols… Maar ik zou het zelf nooit doen voor de prijs, dat heb ik er echt niet voorover en ik zou constant bang rondlopen om overvallen te worden ofzo! Geef mij dan maar beeldjes die ik veilig kan tentoonstellen in mijn kast.

    1. Zie beeldjes dat deed ik vroeger ook, maar al dat afstofwerk dat daar dan bijkomt, die moeite kan ik nu niet meer opbrengen :p

  7. Ik snap dat niet, het succes van bedelarmbanden. Eerst en vooral hou ik niet van getinkel en gewiebel aan mijn armen. Maar verder vind ik het ook gewoonweg niet mooi: veel te brut. Geef mij maar een klein fijn armbandje (als ik het al aan doe).

  8. Ik vind bedelarmbandjes ook altijd leuk, alleen ik ben dan weer te lui (ja daar issie weer) om elke keer iets te kopen om eraan te hangen, ik ga daarom meer voor kant en klare armbandjes.

  9. wat een leuke armbanden, zelf heb ik er eentje van pandora, maar hij is nog lang niet vol !!
    ik vind bedels sowieso erg leuk, kan je zo heerlijk mee variëren !

Reacties zijn gesloten.