Ladies meeting, editie Mexicaans

Het begint stilletjesaan een gewoonte te worden om met de Ladies zo één keer om de vijf à zes weken iets te gaan eten. De ene keer in Mechelen, de andere keer in Leuven. Het zijn meteen ook de enige momenten dat ik hen terugzie, tenzij per uitzondering, dus er valt altijd heel wat bij te praten.

Ik zat met Artemis afgescheiden van de andere meiden door het lief en Orion die tegenover elkaar zaten te l*llen over politiek en de Tweede Wereldoorlog. Die twee hebben elkaar duidelijk gevonden op het vlak van interesses.

Onthouden voor volgende keer: de mannen op de hoek van de tafel positioneren!

Het was dankzij een Flairbon waarmee het lief en ik eerder hadden kennisgemaakt met het beste Tex-Mex restaurant van onze stad (en omgeving) dat mijn keuze voor onze bijeenkomst hierop viel.
We kregen een tafel achterin, heel gezellig, en de bediening ging ook vlot – eenmaal we hadden besteld (drie kwartier na binnenkomst pas omdat er altijd wel iemand te laat komt) hadden we niet veel later onze platos, buritos, fajitas en whatever ze daar nog zo serveren voor onze neus staan.

Het eten is daar goed mensen, als ge eens niet weet wat klaarmaken, spoor naar Leuven, wandel langs de idyllische Dijleterrassen en placeer u in het kleurrijke interieur voor een smakelijke maaltijd.

Hou ook nog een gaatje voor het dessert, waar we nu jammergenoeg niet toe kwamen.

We zouden daarna nog iets gaan drinken, de anderen wilden ons oude stamcafé van weleer opzoeken ondanks mijn waarschuwingen over idealiseren van het verleden enzovoorts, het dateert immers vanuit de tijd dat wij nog maar net alchohol leerden kennen dat wij daarheen gingen voor cocktails en Brusselse wafels met slagroom.

Ik bestelde mij een cosmopolitan die enkel de kleur overeenkomstig had met het Sex and the City drankje en waar niet al te veel alcohol inzat. One meende dat er met een mojito niet veel mis kon gaan maar heeft zijn mening na bestuderen van de glasinhoud al moeten herzien. Het lief twijfelde niet en ging resoluut voor een Long Island Ice Tea, het strafste wat ze in huis hebben maar waar eigenlijk vooral cola in zit.

De wafels, die smaakten nog exact zoals in mijn jarenoude herinnering. Warm, knapperig, en met een flinke toef (of twee) slagroom. Mmmmmmm…

Volgende keer afspraak in Mechelen. Ik kijk er al naar uit!

22 thoughts on “Ladies meeting, editie Mexicaans

  1. MMM, als we ooit eens een weekend in Leuven doorbrengen , wie weet nietwaar, ga ik je eens dat adreske vragen! Mexicaans eten vind ik ook heel lekker!
    groetjes

  2. Ik kom wel eens af en toe in Leuven dus dank u voor de tips.
    Even samenvatten, El Sombrero voor Mexicaans eten en The College / The Professor voor cocktails. Ben eigenlijk meer een bier drinker maar dat zullen ze daar ook wel hebben.

    1. Ja die recensent haalde twee cocktailbars door elkaar. Je hebt enerzijds de Professor (Naamsestraat) en anderzijds het College (Muntstraat). Dus ik weet niet goed waar hij nu juist “de beste cocktails van Leuven” heeft gedronken???

        1. In het College zit er niet zoveel alcohol in en kosten ze 6 euro per glas. Je hebt ook nog de Entreprise, daar zijn ze wel lekker en met ietsje meer alcohol 😉 De Professor ken ik zo niet.

Reacties zijn gesloten.