Borstvergroting

Dus er was een 2+1 actie gaande in mijn favoriete bh-winkel. (Ik zeg bewust bh-winkel en niet lingeriewinkel, want ik koop enkel mijn bh’s daar. Mijn onderbroeken komen uit de H&M. Zo, dan weet u dat ook weer en hoeft u zich geen pikante, erotisch rode setjes met jaretellen en veel kant voor te stellen.)

Ik ben de laatste twee jaar een paar kilogram bijgekomen, ofte gegroeid in de breedte. Dus met die grotere omtrek, moet ik ook op zoek naar bh’s met een grotere omtrek. Daarbij keek ik dus naar het cijfer en niet naar de letter want iedere vrouw heeft geleerd dat het cijfer voor de omtrek staat, en de letter voor de cupmaat dus de grootte van de borsten zelf.

Maar ha, haha, beste vrouw, u werd bedot!

Toen ik uit het pashokje kwam met zes bh’s die me wel wat leken voor de zomer – wat ik wél al wist is dat een bh na een jaar is versleten en je borsten niet meer voldoende ondersteuning kan bieden – werd ik onderschept door de onverbiddelijke verkoopster.

Ik weet niet hoe dat met u zit maar ik krijg de koude rillingen van verkoopsters in lingeriewinkels. Ben als de dood dat ze zomaar het pashokje komen binnenvallen terwijl ik daar halfnaakt sta met die nietsverhullende felle lampen pal op mijn vetrolletjes.
Maar deze was aardig. Hoewel ze door mijn jas heen afkeurend naar mijn omtrek keek en vaststelde dat ik een maat had gekozen voor mensen die “zo” (ze spreidde haar armen tot de breedte van een 150 kilogram dikke dwergmadam) zijn. Huh? “Het bandje van uw bh moet op uw rug recht en in het midden hangen”, legde ze geduldig uit, terwijl ik dus net een langer bandje wou omdat anders mijn vetrolletjes… Nou ja, dat bandje is dus verdorie belangrijker dan de cups zelf bij het ondersteunen van uw vrouwelijke rondingen. Onthoud dat.

Ik ga u vertellen wat ze mij tot slot vertelde:

De cup van een maatje B85 = de cup van een maatje D75.

Ik was te onthutst door haar woorden om te protesteren toen ze met de door haar afgekeurde stukken de winkel inbeende om voor mij de correcte maat te zoeken.

Twee cupmaten extra, zomaar, voilà.

Mijn borsten happy, het lief happy, ik happy.

(Zolang hij maar niet tegen iedereen gaat vertellen dat ik plots een D heb, want één blik op mijn boezem en ze lachen hem/mij vierkant uit, en dan mag ik gaan uitleggen dat ik eigenlijk gewoon dik ben.)

40 thoughts on “Borstvergroting

  1. Wat kan ik hier op zeggen dat ook nog een bepaalde factor van zinnigheid moet hebben. (zoals je gewoon zijt van mij) De laatste vriendin had een d-cup en ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo grote borsten in mijn handen gehad. Ze waren naar mijn zeggen, gewoon te groot. En na het lezen van dit blogje ga ik vrijblijvend solliciteren als verkoper in een lingeriewinkel. Ten eerste, ik ben de vriendelijkheid zelve, ten laatste ik zie graag borsten. (maar elke man ziet graag borsten tenzij een homofiele man)

  2. Ik koop mijn BH’s (nu ja setjes, want ik draag alleen maar setjes.) eigenlijk maar op twee plaatsen bij Marlies Deckers of bij mijn inniminnie lingeriewinkeltje waar ik al jaren ga. En neen ik vind die verkoopsters niet vervelend want die helpen mij altijd enorm goed voort en die hebben me in de loop van de jaren al gigantisch goed verder geholpen, tips geven en prachtige setjes aan de hand gedaan die ik zelf nooit zelf zou gekozen hebben.
    Ik heb dat ook echt wel nodig want met mijn D cup heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel keuze vind ik persoonlijk zelf.
    Maar als ik dan toch eens ga shoppen bij Inno, wat af en toe gebeurt, zeker in de solden dan heb ik iets veel beters achter de hand dan zo een verkoopster. Namelijk mijn echtgenoot. Die man is een natuurtalent. De verkoopster van het innieminniewinkel heeft hem zelf al eens een job aangeboden omdat hij zo verdomt goed kan inschatten en advies geven.

    1. Ik ga al sinds de allereerste bh bij Hünkemöller, bij Inno is er véél te veel keuze dan verdwaal ik, en daar zijn de verkoopsters ook niet zo vriendelijk of gewoon onvindbaar. Andere winkels vind ik te duur, ik wissel al eens graag van bh, ben dingen rap beu gezien! Dus vandaar liever gemiddelde prijs en elk jaar een nieuwe, dan een dure bh die lang meegaat.
      En Teamo heeft schrik van lingeriewinkels. Denk ik. Hij heeft altijd wel een excuus als ik ernaartoe wil, om niet mee (binnen) te hoeven gaan!

      1. Zou ik ook doen als ik een beetje normale borsten had. Maar met mijn D cup krijg ik gewoon niet genoeg steun bij Hunkemoller. Daar gaan mijn bh’s na 2, 3 maanden stuk. Dus bij mij alleen merken, twee per jaar en die gaan lang mee zenne. Heb nu ondertussen een stuk of 12 setjes die nog allemaal passen.

  3. Hela, ja die bh-maten, ik raak daar ook niet wijs uit zenne! Ik ben blij als ze me helpen de juiste maat te vinden. Tot overmaat van ramp, heb ik nog altijd mijn ventje nodig om die bh toe te doen! Kan er nog steeds niet aan met die K..arm.

    Allee welkom in D-land ! Aheum ik heb meestal een E of een F, vreselijk hé, D vind ik ideaal, het mag toch ook “iets” zijn hé!
    groetjes

    1. Denk niet dat je man er veel op tegen zal hebben om je te helpen bij aan- en uitkleden niet? Lijkt me nog een intiem moment om de dag mee te beginnen en te eindigen 🙂
      Voor alle duidelijkheid ik heb dus wel degelijk een B ofte een handjevol 😉

  4. Nu LJ, mijn speelsetjes gaan we het maar noemen komen vaak van H&M en je favo bh-winkel,…..mijn dagdagelijkse komen van de lingerie winkel, waar de verkoopster me al kent sinds mijn eerste bh, dus mijn lichaam heeft zien veranderen,……:-). En dus elke keer een aangepaste maat geeft,…….maar goed ik kan ook enkel maar een kleine B-cup vullen en ik schreeuw het van de daken wanneer de verkoopster me een D-cup geeft 🙂 :-),…….

  5. Dik?! Ik heb 95B of 90C, beetje naargelang wat best gaat. In mijn favoriete merkt Marie Jo is dat 95B. Ik ben nochtans niet echt dik, hoor, eerder slank. Dus jij kan zeker niet dik zijn.
    En daarnaast: ik zweer het u, die zijn na een jaar echt niet kapot en passen als gegoten. Ooit kocht ik ook een beetje vanalles, nu ben ik zeer kieskeurig en geef er gerust wat meer geld voor uit. Ze gaan jaren en jaren mee. (‘l Aventure is trouwens de jongere en sportieve versie van MJ, maar die zijn ook zeer goed, al vind ik ze minder lang meegaan).

    Slips haal ik trouwens in de Hema. Die zijn ook best goed. Per BH koop ik wel 1 bijpassende slip, gewoon voor mijzelf (mijn lief ziet dat niet eens, dus ik moet het wel voor mijzelf doen 😉 )

    1. 75 kilo! Is niet dik neen maar ook niet mager of slank, qua kleren zit ik aan maat 42. Dus volgens die verkoopster van mij ben jij dan een 150kg dik dropje van 1m50 😀
      Ja die van de H. dat merk ik gaan wat uitlijpen na een jaar ofzo, en bovendien ben ik ze na een jaar sowieso beu gezien….En zo duur zijn ze niet, dus vervang ik ze gewoon graag regelmatig 🙂

  6. ik heb al af en toe zélf de lingeriewinkel opgezocht om een beha voor vrouwlief uit te zoeken als geschenkje. Het is maar beter dat je de juiste maat mee hebt, en daar kan het recentste exemplaar dat vrouwlief kocht heel wat in helpen. Veel vrouwen dragen ook de verkeerde maat, daarom is het ook beter om die aan te kopen in een échte lingeriewinkel ipv de Hema of zo… 😉

    Groetjes!

    1. Da’s lief van jou Billy, mijn vriend durft zoiets niet 😀
      Hema daar zou ik ze inderdaad ook niet kopen, of Wibra/Zeemantoestanden, dat kan niet echt kwaliteitsvol zijn daar!

  7. Wat je verkoopster je heeft gezegd is een ‘algemeen geweten’ regel in BH-land. Heel vreemd dat ik die ook nog maar sinds een jaar ken, als ze dan toch zo algemeen geweten is zoals de verkoopster zei, maar ik ben dan ook nog maar 21. Nu, wat ik heb gehoord klonk toch een tikkeltje anders. Voor elke 10 die er aan de omtrek afgaat, komt er een cupmaat bij.
    Een 85B is dus quasi hetzelfde als een 75C, naar het schijnt. In ieder geval moet je erg opletten met die omtrek. Ik had jaren geleden eens een 95B gekocht en die is véél, maar dan ook véél te groot, terwijl een 75C net te klein is en mijn borsten precies in tweeën snijdt (de vrouwen begrijpen wel wat ik hiermee bedoel). Dus inderdaad, de cupmaat zegt niet alles! Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat die omtrek nog wat uitrekt als je ‘m wat langer draagt. Daarom moet je altijd de BH passen met het meest verre haakje. Haha, zoals ik nu klinkt kan ik onmiddellijk in een lingeriezaak aan de slag:D Maar ik zou uiteraard niet zo iemand zijn die de gordijntjes ‘wegsnakt’. Heb ik ook eens voorgehad, toen ik 15 was of zo. Net op het moment dat je daar in vol ornaat staat, trok de verkoopster het gordijn weg: ‘Alles in orde? Mag ik eens zien?’. Daar sta je dan, met een rooie kop, nog half gillend een t-shirt kunnen weggritsen in een poging je alsnog te bedekken… Hatelijk!

    1. Ja dat van dat haakje en uitrekken wist ik al, daar houd ik dus sowieso rekening mee! Maar we zijn nooit te oud om bij te leren he?
      Dat heb ik gelukkig nog nooit voorgehad, ze blijven netjes aan de andere kant van het gordijn en vragen of alles in orde is, je ’t juiste maatje hebt enz, maar toch, de schrik zit erin 😀

    1. Zwanger worden schijnt te helpen. Tijdens de zwangerschap. Een tijdje daarna krimpen ze wel weer. En gaan ze waarschijnlijk ook hangen…

  8. Dat zou eens kunnen kloppen, want normaal heb ik 85B, maar ik merkte dat die te rap te los kwamen te zitten. Dus ik ben overgeschakeld naar 75C, maar die zitten nu iets te krap, dus dan weet ik dat ik voor een 75D zal moeten gaan :p

  9. BH’s en hun maten, die kunnen het een vrouw nogal moeilijk maken 🙂 Vroeger sukkelde ik ook om een goed passende te vinden, ene die je niet voelt als je hem aanhebt. Door een hele goede uitleg van een winkeljuffrouw heb ik daar nu al lang geen problemen meer mee: De omtrek 5cm minder en de cupmaat ene groter (daar was ik ook trots op 😉 )

  10. Oh god, ik ging dus een paar weken geleden naar de Hünkemoller. Ik was dus in zo’n pashokje met zo’n BH aan, komt die verkoopster ongevraagd binnen stormen! Dat vond ik dus echt alles behalve prettig.

  11. Je bent goed geholpen ! Hoog tijd dat ik ook zo’n winkel binnen stap. Ik draag sport-BH’s die ik over mijn hoofd aantrek wegens gekruiste bandjes zoadat ze niet kunnen afglijden.

  12. *smile* de ellende met BH’s kopen…. praat me er niet van. Ik heb dingen meegemaakt in die winkels… Maar jouw ervaring is alleen maar goed voor je zelfvertrouwen geloof ik hahaha 😉

Reacties zijn gesloten.