101 dingen – update

Alweer bijna twee maanden voorbij en dus tijd om mijn 101 dingen in 1001 dagen lijst er nog eens bij te nemen. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het géén goed rapport gaat zijn!

(De puntjes die al eerder werden afgewerkt, staan reeds vetgedrukt op de lijst zelf.)

1.) Rond iedere 6e van de maand een foto nemen van het uitzicht van op telkens hetzelfde plekje op mijn balkon, en zo de tijd te zien vooruit gaan.
Die foto’s vind je hier verzameld.

2.) Als vrijwilliger bij de GR gaan werken om van die leuke rood-witte verfstreepjes te zetten op lantaarnpalen, rotsen en bomen.
Ik heb uiteindelijk antwoord gekregen, maar het was helaas negatief. Blijkbaar loopt de organisatie al over van de gewillige vrijwilligers. Jammer!
Vervangen door: Wafels bakken op Mommie’s wijze.

28.) Elke week van 2012 minstens één dag een ander van de 58 paar schoenen aantrekken.
Kan je hier volgen.
Intussen is het aantal trouwens teruggebracht tot 57 paar, aangezien ik mijn oudste paar grijze laarsjes heb weggegooid. Met pijn in het hart, want met díe schoenen heb ik mijn eerste nachtje uit meegemaakt, in een Antwerpse discotheek tussen studenten terwijl ik zelf al was afgestudeerd. Toen heb ik ook ontdekt hoe waar de uitspraak “wie mooi wil zijn, moet lijden” is; hakken doen verdomd veel pijn.

30.) Mijn verzameling nagellak effectief gebruiken, iedere week een ander kleurtje.
Kan je hier volgen.

32.) Minizonnebloemen op mijn terras zetten. Zo veel mogelijk.
De zaadjes zijn gekocht, ook nog voor andere plantjes, en bloembollen. Als we terug zijn van Frankrijk, ga ik werk maken van mijn ‘tuintje’!

40.) Een jaar lang iedere week minstens ene schone foto nemen, ’t is eendert waarvan.
Zoals jullie misschien hebben gemerkt, is het enthousiasme voor dit fotochallengeproject serieus geminderd. Het is niet evident om tussen 586 andere to do’s door ook nog eens met de camera op pad te gaan. Ik ga wel proberen om foto’s te blijven nemen en hier ook af en toe te publiceren, want ik merk dat ik het leuk vind om er meer mee bezig te zijn en om de resultaten met jullie te delen. De mooiste fotoreeks van februari vond ik zelf die van de Hoge Venen, en voor maart hoop ik in Frankrijk een aantal mooie berglandschappen te kunnen fotograferen, maar voorlopig staat de reeks van Brussel hier bovenaan.

43.) Het lappendeken afwerken.
Stavaza 19/3/2012: [211/222]
Het tempo is aanzienlijk achteruit gegaan omdat ik opkijk tegen het werkje dat komt na het haken van het laatste lapje: alle losse draadjes instoppen. Maar het einde van het lapjes haken is onvermijdelijk in zicht.

62.) Mijn appartement uitmesten in het kader van Stoppen met shoppen.
Na de living en de gang heb ik ook mijn juwelenkistjes en de kleerkast onder handen genomen zodat het lief meer plek kreeg voor zijn kleren. Dankzij het bewust worden van de verspillingsmentaliteit van onze wegwerpmaatschappij, ben ik mijn bezittingen en dan vooral mijn kleren met andere ogen gaan bekijken. Ik heb veel te veel stukken waarvan ik aan het begin van een nieuw seizoen zeg: “ja, die ga ik heus nog een keer aandoen”, maar dat gebeurt uiteraard niet. Of stukken die op zich erg mooi zijn maar mij langs geen kanten staan omdat ze me (nog) kleiner, breder, dikker of bleker maken. Raus!
De keuken en de badkamer staan nog op het lijstje, samen met de zomerkleren maar de seizoenswissel van winter- naar zomerkleren zal naar jaarlijkse gewoonte pas in de paasvakantie gaan gebeuren. Can’t wait. En wie weet krijg ik op een dag wel al mijn kleren in de kast in plaats van slechts één siezoen (en het andere seizoen in dozen).

63.) Juliennesoep maken.
Ik heb geprobeerd om maaltijdsoep te maken, maar er liep iets mis met het soepvlees en er hadden gerust meer groentjes in gemogen. Een nieuwe poging staat dus nog op de planning.

77.) De tien Belgische provincies bezoeken: telkens de hoofdstad ervan.
Stavaza: [1/10] Brussel diende als vervanging voor de hoofdstad van Waals-Brabant en ’t was de moeite!

98.) Alle 101 Blufboeken gelezen hebben tegen 1 september 2014.
Stavaza 19/3/2012: [17/101] met in februari De middernachtskinderen en in maart De god van kleine dingen.

99.) Lees 100 boeken.
Stavaza 19/2/2012: [10/100] waarvan vier in februari: Misha, De middernachtskinderen, Mevrouw Verona en het jeugdboek Op de rug van de duivel, en in maart tot nu toe De god van kleine dingen en De kattentafel.

Ik heb ook nog drie puntjes aan de lijst toegevoegd, ‘reserves’ zogezegd.

102.) Een sanseveria kopen en op mijn vensterbank zetten, met een rode strik errond, zoals ’t hoort.
103.) Mayonaise leren maken van Oma.
104.) Me explixiet opgeven als orgaandonor.

15 thoughts on “101 dingen – update

  1. Heb je ondertussen nog wat tijdom te leven Lj-ke ! Jezelf zo veel opdrachten geven! Je maakt het jezelf niet gemakkellijk hé! Me opgeven voor orgaandonor wil ik ook nog doen. Als ze tenminste nog iets goeds zullen vinden aan mij! Misschien mijn tong!
    groetjes

    1. Dat IS voor mij leven! Ik wil nog zoveel doen en zonder overzicht word ik onrustig. Wil niet zeggen dat ik ze alle 101+ ga of moet afkrijgen “op tijd”, we zien wel hoever ik kom he 🙂

  2. Verdorie zeg , steekt ge je soms zelf niet voorbij ? En zelf julienne soep maken ? Groots zeg ! Het wordt bijna tijd voor de Lavas , je kan die vinden bij een plantenkweker in de markt of een tuincenter , plaats doe in een grote pot half aarde , bloemaarde . Als die wat groter is neemyt ge enkele blaadjes af , ik bedoel maar enkele . Als de soep gekoot is pas de versnipperde baadjes bijvoegen . Heel lekkere pittige smaak , ook bij salades en vleesgerechten geeft ie een speciale smaak. Doe hem niet weg de volgende winter , want die komt steeds en groter terug ! Eens de smaak vast , kan je niet meer missen als kruid en bloedzuiverend en ook eh goed voor de urinewegen en potentie ! 🙂

    1. O Ollie bedankt voor de tips! Ik vind soep in al zijn vormen kweetni hoe lekker, maar minestrone vind ik om de één of andere reden moeilijker om te maken.

  3. het is nog een lange weg te gaan hé, LJ
    Maar toch heb je voor mij al een goed resultaat neergezet hoor

    Vergeet ook niet te genieten van de heerlijke zonnestraaltjes nu hé!

    Groetjes!

  4. Goed bezig LJ, jij gaat je in elk geval niet vervelen,…..zalig om te lezen ik ben al blij dat ik tijd vind om alles rond te krijgen en ondertussen mijn nagels een kleurke te geven, vaak hier op kantoor :-),……..

  5. Over puntje 42: je kan dat ook aanpassen naar 1 keer per maand, hè. En dan is het nog steeds een challenge.

    O, en ik steek ook de kleren van het “verkeerde” seizoen in dozen, hoor. Anders geraken ze hoegenaamd niet in mijn kast. Maar ik heb eigenlijk gewoon een kleine kast.

    1. Wel ik denk dat ik dat ga doen ja 😀
      Ik heb wel een grote kleerkast…… maar al de helft minder groot dan in ’t begin aangezien het lief een deel heeft ingepalmd!

  6. Ik brei veel maar aaneen naaien en draadjes instoppen doe ik ook niet graag. Zo heb ik al verschillende bijna afgewerkte pull’s liggen. Ik zal er toch eens werk moeten van maken maar ik heb al zoveel andere om aan te doen. 😉
    Ik vind dat je goed bezig bent !

    1. Het moet tegen volgende herfst klaar zijn dus ja ik heb nog wel wat tijd en dan komt het aloude uitstelgedrag weer naar boven….. 🙂

Reacties zijn gesloten.