#wijvenweek: Rare kantjes

Ik merk dat vele dames wijven voor het andere deel van de opdracht hebben gekozen, namelijk ‘guilty pleasures’. Ik had de kladversie van dit postje al klaar een week geleden dus ga ik me houden aan mijn eerste gedacht namelijk het nadenken over mijn ‘rare’ kantjes.

Ik kan feilloos alle rare/irritante/opvallende/verstopte/bizarre trekjes opsommen van bijvoorbeeld het lief, omdat ik daar op let. (Misschien is dat dan wel een raar trekje van Mezelf.)

  • Zo is er zijn gewoonte om zonder waarschuwing te hoesten. Als je met hem aan de telefoon hangt is dat pijnlijk voor uw telefoonoor; volgens mij ben ik daardoor al een paar decibel dover geworden de afgelopen jaren.
  • Of om nooit zijn bord helemaal leeg te eten, tenzij er een heel lekker sausje is, dan likt hij zijn bord af. (Dat laatste gebeurt enkel in de privé van ons appartement, voor alle duidelijkheid.)
  • Of om enkel overdag te hoesten. Ook al scheurt hij overdag bijna zijn keel en komen de buren net niet aankloppen met klachten over geluidsoverlast, ’s nachts droomt hij dat hij kerngezond is en geluidloos kan ademen.
  • Of het meest frappante: dat hij altijd met zijn rug naar mij slaapt, of hij nu links of rechts in bed ligt, aan de muur of aan de open zijde.
  • Of dat hij élke ochtend moet douchen, zelfs als hij later op de dag zware fysieke inspanningen moet doen zoals houthakken of joggen, want dan doucht hij gewoon nóg een keer. Twee maal op één dag, waarom niet?
  • Of dat hij zijn oren nooit kuist, en toch loopt de prut er niet uit. Hoe doet hij dat?
  • Of dat hij fluit naar katten, in de overtuiging dat ze naar hem toe zullen komen rennen, omdat zijn kat vroeger wel reageerde op zijn signaal.

Van mezelf vind ik dat een pak lastiger. Kantjes zijn maar raar vanaf dat iemand anders ze als ‘raar’ bestempelt. Ik heb dus hiervoor de hulp ingeroepen van het lief. Die vervolgens maar één ding kon verzinnen en dan verdenk ik hem er nog van dat hij de boel heeft aangedikt. (zie puntje 2)

  • Ik ben verslaafd aan paaseieren. En snoepjes. U wilt niet weten hoeveel avonden ik snoep/koekjes/chips als diner heb gebruikt. En o wé als iemand (het lief) aan mijn eten durft komen.

LJ doesn’t share food!

Ik tel mijn paaseieren voor ik ’s morgens het appartement verlaat. (Vanochtend was er nog een afgesloten zak van 1kg. Ik heb hem uit voorzorg verstopt maar het lief kent mijn verstopplekjes inmiddels. Benieuwd wat ik vanavond terugvind.)

  • Ik heb een hekel aan te-laat-komers. Maar dat wist u al. Ik heb ook een hekel aan lastminutewijzigingen. Maar dat wist u ook al. Ligt dat aan een lichte vorm van autisme, aan mijn hoogsensitieve zelve of aan een andere rare kronkel in mijn hersens, geen idee.
  • Ik moet altijd exact weten wat, hoe, wanneer, waar, met wie. Daarvoor dient mijn agenda en mijn schriftje: om lijstjes te maken, want zonder lijstjes ben ik niet op mijn gemak.
    Loopt er vervolgens iets niet zoals gepland…

Dan flip ik en kan ik niet meer functioneren.

En het lief dient dan als buffer om me te beschermen tegen mezelf. Wat hij zo allemaal al heeft doorstaan met mij, dat wilt u niet weten. Die kerel verdient een medaille, zou u roepen moest u ’t wel weten.

  • Ik krijg tandpijn van te veel suiker zoals tijdens het eten van een reep chocolade, maar de tandarts verzekert me bij elke jaarlijkse controle dat er géén gaatjes zijn. Daardoor eet ik geen choco meer. Chocolade kan enkel in kleine hoeveelheden, wat dan weer goed is voor de lijn. Paschka doet gelukkig geen aanval op mijn tanden.

Maar ik mis choco wel. Soms.

  • Ik vind tenen het lelijkste onderdeel aan het menselijk lichaam. ’s Zomers lak ik mijn teennagels zodat ik niet meer met die lelijkheid moet geconfronteerd worden.

Dan vind ik het heerlijk om naar beneden, naar al dat kleurrijks te kijken.

  •  ’s Winters lak ik mijn teennagels niet en meer nog, laat ik de oude nagellak gewoon zitten. Ik heb een hekel aan dissolvant, er blijft toch altijd ergens wat lak zitten. Wonderbaarlijk hoe traag teennagels trouwens groeien. Na vijf maanden zit er immers nog altijd een roze plek op mijn grote tenen.

Ik kijk graag naar mensen en vooral naar andere vrouwen.

  • Niet omdat ik verlangens of andere gevoelens koester die ik enkel voor het lief koester – laat dat duidelijk zijn – maar omdat ik graag kijk naar hoe ze zich kleden en hoe ze zich gedragen, wat ik dan probeer te projecteren op Mezelf. Ik zie het als lessen met levende voorbeelden en geef commentaar in mijn hoofd: “wauw wat een prachtige jurk, maar dát moet jij echt nooit dragen LJ”, of “mijngod mens koop toch eens parfum als ge besluit u nooit meer te wassen”, of “welke ouders laten hun dochter zó gekleed op straat”, enzovoorts. Daarvoor alleen al laat ik mijn boek soms aan de kant liggen en hou ik ervan met het openbaar vervoer te reizen.

Geef toe, da’s allemaal niet zo erg he? Ik kan nu met een gerust hart stellen:

Ik ben helemaal geen rare!

32 thoughts on “#wijvenweek: Rare kantjes

  1. Ma neen Lj, buiten een klein beetje neurotisch zijde gij totaal geen rare! Haha.
    Grapje hoor, het heeft gewoon met die hooggevoeligheid te maken. Je wordt al snel overprikkeld en kan dat nog net aan, maar een verandering , dat zijn een hoop prikkels in een keer en dat lukt niet om dat in 1.2.3 te plaatsen!
    groetjes

  2. Ha ik kuis mijn oren ook nooit. 😀 Ik heb trouwens nooit begrepen waarom je dat zou moeten doen. 😀 😀 😀

    Verder vind ik al die trekjes niet zo raar hoor! Eerder eigen aan LJ en best wel cute.

  3. Ik herken hier enkele zaken 😉
    Ik ben blij dat je de post anders aangepakt hebt! Ook ik ben niet voor de guilty pleasures gegaan :p

    Ik slaap ook altijd met mijn rug naar ’t lief. Altijd. En ik slaap met mijn ogen half open. 😉

    1. Ik slaap het best op mijn linkerzij, dus onafhankelijk vanwaar het lief ligt. Ik kruip wel graag tegen hem aan 🙂 als ’t niet te warm is. En met uw ogen halfopen, lijkt me lastig.

  4. Oh, mijn lief heeft precies hetzelfde. Die slaapt ook altijd met de rug naar mij toe. Dan stelt hij voor om aan de andere kant van het bed te liggen, draait hij weer doodleuk zijn rug naar me toe. Ik heb het maar opgegeven..

    1. Een onderbewust gedrag jaja. En soms kan hij het wel he, en dan kruip ik vliegensvlug tegen hem aan voor hij zich toch weer kan wegdraaien 😀

  5. das precies iets mannelijks het niet kuisen van je oren want mijnen vent die doet dat ook nooit en de prut loopt er ook nooit uit zoals jij zo mooi kan zeggen :p

  6. haha ben ook niet voor de guilty pleasurs gegaan. En ik heb drie rare trekjes in common met uw liefke. Ik slaap met mijn rug naar mijn lief, ik fluit naar mijn kat (die komt dan écht!) En ik moet elke ochtend douchen. Ik douche zelfs als ik een half uur later toch ga fitnessen. Ik mag er niet aan denken: ongewassen in mijn kleren gaan 😮 Hell no!

  7. LJ,……….jij hebt een beetje neurotische trekjes, ik heb die ook,……..maar ondanks het feit dat ik ook graag douche voor ik de deur uitga, als ik ga sporten, dan kruip ik zo in mijn jogging,……….en afbladerende nagellak, daar heb ik een gruwelijke hekel aan,……is ook zo’n trekje :-),……waar ik een hekel heb bij Mr.Big die wel zijn oren uitkuist, is het feit dat wanneer hij zijn handen wast alles nat spet,…….

    1. O ik heb ook een hekel aan afbladderende nagellak, vind ik ZO lelijk! Zelfs het kleinste schilfertje of krasje is voor mij al reden om de pot dissolvant erbij te halen en opnieuw te beginnen verven! Maar in de winter zie ik m’n tenen toch niet…. dan geef ik er niet om!

  8. Ach ja, iedereen heeft zijn/haar eigenaardigheden of rare trekjes als je dat liever hoort. Die van jou lijken me no redelijk mee te vallen (al kan ik me voorstellen dat men zich na verloop van tijd zelfs aan een kleinigheid kan beginnen te ergeren) – ik zal maar niet over mijn rare kanten (of kantjes) beginnen … Misschien is dat nog eens idee voor een post op mijn blog.

  9. Alles is normaal hoor , je bent een gewone vrouw hoor met eigen trekjes en gewoontes.
    Ik slaap ook (onbewust) met mijn rug naar haar , als ik de andere kant opga kan ik niet van haar afblijven en dat is dan ook lastig voor haar. En oren kuisen ; elke week !
    En elke ochtend voor’t werk en na ’t werk een douche hoor ! Een bad heb ik niet nodig !

  10. zo raar lijk je me nu ook weer nie, LJ
    Ik kijk ook graag naar andere vrouwen hoor… 😉
    Maar ook naar mannen, gewoon naar mensen. Op een terrasje, naar hun bewegingen, hun voorkomen,…enz. Ik kan dat uren volhouden!

    Groetjes!

  11. nee, je bent geen rare. Maar aub, laat iemand die besloten heeft om zich nooit meer te wassen geen parfum kopen…wat een walgelijk geureffect zou dat geven 🙂 (je bent toch een ietsiepietsie raar 🙂 )

  12. hahahahaha ik vind het grappig dat je met de punten van je lief begint, is misschien toch de veilige optie? 😉 Maar idd ik vind je geen rare alleen lijkt het me een hel om te leven zonder chocolade, al is het goed voor je lijn hahaha

    1. Ik heb niet gezegd dat ik zonder chocolade leef he, dat zou ik niet kunnen!!! Maar dat gaat zo: stukje chocolade, paar slokken water, paar minuten wachten, en herhaal! 😉

  13. Ok, mijn rare trekje is dan waarschijnlijk dat ik bijna elke dag mijn oren kuis: anders gaat dat zo jeuken. Leuke trekjes heb je trouwens!

  14. Nog vergeten … Dat je lief met zijn rug naar je toe slaapt, lijkt op het eerste zicht wel een raar trekje, maar als je in de “lepeltjeshouding” ligt, ligt er toch altijd iemand tegen een rug aan. Of zie ik iets over het hoofd?

  15. Hahaha, iedereen heeft zo zijn trekjes denk ik 😀

    En teennagels groeien idd behoorlijk traag. Toen ik een tijd veel ging zwemmen heb ik een schimmelnagel opgelopen, echt verschrikkelijk lelijk! Dat heeft denk ik een jaar geduurd voor die volledig is uitgegroeid en nu ben ik zo blij met mijn normaal uitziende teennagel 😀

Reacties zijn gesloten.