#wijvenweek: De maandagoutfit

Uiterlijk. Is nooit mijn favoriete onderwerp geweest. Als onzekere tiener verstopte ik me achter een lelijk ovalen brilmontuurtje, liet ik mijn haar groeien om flaporen en buiten proportie gegroeide wenkbrauwen te verhullen en om de aandacht af te leiden van blokjes en sproeten, en droeg ik gigantische T-shirts en broeken die steevast een jaar geleden in de mode waren. Om nog maar te zwijgen over mijn schoenen; ik had één paar per seizoen, kun je je dat voorstellen?!

Tegenwoordig heb ik een kleerkast die uit z’n voegen barst en 57 paar schoenen. Mijn outfit moet ik altijd de avond voordien kiezen want dan hoef ik ’s morgens in de schemerdonkere slaapkamer, enkel gehuld in een douchevochtige handdoek, niet bibberend van de kou tegen in de weg staande wasrekken te lopen of te struikelen over rondslingerende pantoffels en vuil ondergoed om vervolgens uiteraard 586 keer over en weer te moeten lopen naar de badkamer òf omdat het bloesje dat bruin leek in het donker, bij licht knalgeel blijkt te zijn en dat past niet op het groene truitje dat ik uit de kast heb getrokken, òf omdat ik kousen, ondergoed of andere noodzakelijke  kledingstukken vergat.
En dan heb ik nog geeneens nagedacht over bijpassende schoenen. En heb ik geen rekening gehouden met mijn nagellak, die mag ook niet vloeken met mijn kleren natuurlijk.

Dus ’s avonds trek ik daar zeker een kwartier voor uit. Soms duurt het langer, dat geef ik toe. Dankzij mijn ‘stoppen met shoppen’ bewustwording besef ik hoeveel domme kledingstukken ik al heb gekocht om toch maar iets te kunnen kopen tijdens mijn vroegere shopuitstapjes van weleer: dingen die te klein geworden zijn, dingen die me niet meer staan, dingen die me eigenlijk nooit hebben gepast of gestaan, en ga zo maar door.
U begrijpt, niet simpel om daar iedere keer weer een verfrissende, stijlvolle, classy outfit uit te kiezen. Daarom houd ik het meestal bij een grijsgetinte broek, een hemd (helaas heb ik er enkel grijze) en een grijs of zwart of wit vestje. Meestal ben ik dus heel erg grijs als ik ga werken. Of zwart met grijs, met een beetje wit. En hemelsblauwe of knalrode nagels. En rode botjes. Aanschouw!

Outfit Accessoires

 Rood  Jas 

 ’s Morgens moet ik mij dus enkel wassen, even met de haardroger door mijn haren en dat ligt meteen braaf steil en plat maar soms wil mijn weerborstel wel eens moeilijk doen, gelukkig heb ik daar ook de oplossing voor gevonden namelijk een korte frou. Make up gebruik ik niet; het enige wat ik wel doe is regelmatig mijn nagels lakken maar dat gebeurt ’s avonds voor de tv.
Na hooguit een kwartier kan ik de badkamerdeur achter me dicht trekken.

Et voilà, klaar voor alweer een lange werkdag.

30 thoughts on “#wijvenweek: De maandagoutfit

  1. Als ik mijn kleren niet klaar leg of mijn outfit de avond ervoor niet in mijn gedachten heb samengesteld dan heb ik een gigantisch probleem ’s ochtends. Zeker als de tijd dringt, word ik compleet inspiratieloos!

  2. OO, ik had ook sproeten , een lelijke bril, droeg een beugel, en steunzolen, jeuuuh, moet er nog meer zijn om mee te lachen!
    Dus ik ben al heel mijn leven heel onzeker over mijn uiterlijk!
    Veel plezier met de wijvenweek!

  3. Ik ben hier de winnaar, ik ben ’s morgens een uur bezig,……..met douchen, het haar in het gewenste model brengen, wenkbrauwen bijwerken, insmeren, outfit uitzoeken, make-up, mijn gerief bij elkaar zoeken,…….en vertrekken gelukkig heb ik de luxe dat het niet steekt op 5 min hier op kantoor,……want bij een slechte dag durf ik wel eens 3 keer van outfit veranderen :-).

  4. ik neem om te werken meestal dezelfde kledij (mijn job laat het niet toe om ultradeftig gekleed te gaan moet ik zeggen..) en dikwijls is dat rechtstreeks van het wasrek klaargelegd om terug aan te doen. Maar als ik wegga dan moet mijn man ook wel regelmatig eens zijn mening geven en kan het wel eens zijn dat ik een aantal keer de trap op en neer koers om iets anders aan te trekken…

    1. Ik had te veel kleren, te veel combineermogelijkheden, ik ben dat nu aan het terugschroeven en dan is het kiezen idd een pak makkelijker!

  5. Het klaarleggen van je kleding voor het begin van je dag doe ik ook altijd de avond ervoor. Idd bibberend van de kou is geen topper. Vind je outfit voor vandaag echt helemaal top, erg leuk jasje!

    1. Ik heb het persoonlijk liever wat kleurrijker, met warmere tinten, maar die setjes zitten in de was :p Bedankt voor het compliment!

  6. alleen mijn ondergoed en sokken ververs ik regelmatig.
    Mijn hemden draag ik te lang en mijn jeans begint bijna een eigen leven te leiden vooraleer hij in de wasmand vliegt.

  7. Iedereen had als kind/ beginnende puber toch één paar schoenen per seizoen? 😀 Inmiddels heb ik wel een verzamelinkje schoenen maar ik verbied mezelf meer dan twee paar schoenen per seizoen te kopen, liefst maar één. Zodoende is mijn verzameling vooral gebaseerd op zuinig zijn op je spullen en telt hij zo’n 15 paar. Meer dan genoeg hoor!

  8. Lol, volgens mij zout gij zo een hele inloopkleerkast kunnen vullen met alles wat ge hebt :D.

    Maar ik ga daar eerlijk in zijn, ik denk dat eens ik werk heb, dat ik ook wel regelmatig eens zou gaan shoppen en dat ik toch ook een hele collectie bij elkaar zou verzamelen :D. Nu heb ik ongeveer 4 outfits per seizoen ofzo en that’s it. Voor mij is de keuze dan dus ook altijd snel gemaakt. (aandoen wat niet in de was is :p)

Reacties zijn gesloten.