#56 De sjaalgiveaway

Intussen gaat het opruimen ten huize LJ gewoon door. Onopgemerkt aangezien het lief erin slaagt telkens we naar His Hometown gaan nog spullen te vinden die mee moeten naar ons appartement, zoals daar zijn skibotten, om die dan gigantisch in de weg te zetten tot ik uit pure wanhoop dreig ze van het balkon te smijten maar uiteindelijk moet ik zélf met de beschikbare opslagplaats op de proppen komen om de rommel opgeruimd te krijgen, met andere woorden: ik moet wat van mijn spullen wegdoen om plaats te maken voor die van hem.

Eén van mijn andere zwaktes, naast oorbellen en schoenen, zijn sjaaltjes. Wat botst met oorbellen dragen want die blijven altijd hangen in de stof of wol van een sjaal, waardoor deze verzameling niet zo heel erg uitgebreid is en zich veelal beperkt tot één sjaal per kleur per seizoen. Wat nog steeds genoeg is voor een stuk of twintig sjaaltjes van alle formaten en kleuren.

Deze winter schafte ik twee nieuwe sjaals aan: één zelfgehaakte regenboogsjaal en één ronde in een prachtig chocoladebruin van de markt. Volgens de shophuisregels moet ik per nieuw aangekocht ding twee oude dingen weggooien zodoende stond ik voor de schijnbaar onmogelijke opdracht om vier sjaals weg te gooien. Gelukkig zijn er heel wat stuks die ik wel mooi vind, maar die ik nooit draag omdat ik er de passende outfit niet voor heb.

Zodus, hierbij de 4 finalisten. Voelt u zich geroepen om eentje (of meerdere) te adopteren, aarzel dan niet om u reactiegewijs kandidaat te stellen. Anders gaan ze naar de kledingbox!

Van links naar rechts:

  1. Een licht zomersjaaltje in lichtrood met oranje uiteindes en floshkes, gekocht in een Tunesische medina (die van Tunis, als ik me niet vergis).
  2. Een H&M exemplaar, lekker rood en lekker lang en lekker warm, maar heb nog een rode sjaal die Mommie zelf voor me heeft gebreid, dus de keuze was snel gemaakt.
  3. Zelfgehaakt en lekker lang, maar ik heb nog een andere zelfgehaakte blauwe sjaal die ik warmer en mooier vind en een mens heeft geen twee blauwe sjaals nodig.
  4. Een modeblunder van ongeveer tien jaar oud, gehaakt en geweven met bloed, zweet, tranen en restjes wol van een lapjesdeken (dát gooi ik nooit weg trouwens). Regenboog, altijd al mijn favoriete kleurencombinatie geweest maar het past nu niet meer bij me. Bij u wel?

11 thoughts on “#56 De sjaalgiveaway

  1. Zelf heb ik geen sjaals van doen maar er zitten mooie tussen.
    Ik heb hetzelfde met mijn zelf gebreide pull’s. Sommige zal ik nooit weg doen en andere zal ik nooit (meer) aandoen. Ik moet die dringend ook eens opruimen …

    1. ’t Is niet simpel he zeker niet als je er je tijd en creativiteit hebt ingestoken, maar ik ben er zeker van dat andere mensen méér zullen zijn met die sjaals dan ik. Misschien duiken ze binnenkort wel ergens in Rusland op 😉

  2. Ik vind dat tunesisch oranje en rood sjaaltje heel leuk, maar ik mag niet meespelen zeker als West-fluut?
    Ik heb net een gilet gekocht in die kleuren en zie me helemaal opgekleed met het sjaaltje erbij. Ik wil wel wat ruilen hoor. Jammer dat ik verleden jaar zoveel boeken heb weggedaan, of ik stuurde je een mooi boek in de plaats.
    Groetjes

  3. Wij hebben dezelfde verslavingen: oorbellen, schoenen en sjaals! Ik wil dus graag een van uw sjaals adopteren. Ik vind de oranje en de rode heel schoon. Of is er geen meer vrij?

Reacties zijn gesloten.