11 questions by Bea

De vraagjes van Bea… Bea, wat zijn jouw antwoorden op je eigen vragen?

1. Wanneer voel je u het gelukkigst?

Op vakantie, de vrijheid, zonder zorgen, goed weer, doen wat je wanneer maar wil doen…

2. Voor wie zou je echt alles doen?

Voor niemand, eigenlijk. Ik heb zo mijn grenzen en ‘alles’ mag tot daar reiken en niet verder. Ik zal bijvoorbeeld geen mensen vermoorden, dieren mishandelen, mezelf kaalscheren, of spinnen eten – om maar wat te noemen. Zelfs niet voor het lief, al zal ik, voor alle duidelijkheid, voor hem wel méér doen dan voor een ander.

3. Met wie zou je graag eens een dag op stap gaan?

Met het lief! Just the two of us. Veel te lang geleden! Een dagje gaan wandelen, een dagje citytrip, een dagje naar zee, ’t is eigenlijk eender.

4. Wat heb je ooit gedaan wat je nu nooit meer zou doen?

Een huttentocht maken langs supersmalle, supergladde bergpaadjes met als enige houvast touwen in de bergwand vastgemaakt. Ik krijg nog nachtmerries als ik daaraan denk.
Liegen en bedriegen.

5. Aan welk liedje heb je een mooie herinnering?

Where to start? Ik heb wel 586 liedjes die mijn herinneringen ondersteunen. Vooral aan zware, emotionele gebeurtenissen zit muziek gelinkt. Edoch als ik ereentje mag uitpikken: Listen to your heart van Roxette. Het is bijna 4 jaar geleden dat we tijdens de opkuis van het restaurant naar de Zwitserse radio luisterden. Dit liedje werd vaak gedraaid – niet dat de Zwitsers een paar decennia achter zitten op muziekvlak, maar ’t was een ‘oldies’ zender – en de dag nadat het lief (dat toen dus nog niet mijn lief was) mij zijn liefde had verklaard, zat dit nummer plots vol betekenis. Een paar uur later, zo rond après-skitijd, liet ik me gewillig kussen. Met dank aan Roxette.

6. Wat wil je nog verwezenlijken binnen de 10 jaar?

Wel zo’n 101 dingen! Het belangrijkste zijnde toch een eigen stekje, een eigen autootje, een eigen gezinnetje.

7. Wat is uw favoriete dier en waarom?

Een hond. Ze zijn lief, trouw, brengen je aan het lachen, troosten je, zijn er altijd voor je en zijn altijd het zonnetje in huis.

8. Van wat krijg je de slappe lach?

Van de stomste dingen eigenlijk. Vooral als ik moe ben, krijg je me héél makkelijk aan het lachen. (Kan je ook ‘hysterisch’ noemen natuurlijk.) Geef mij wat goeie Engelse of Vlaamse humor, daarmee lukt het soms ook wel.

9. Je vind 25.000 euro, wat doe je?

Als niet meteen duidelijk is van wie het  is, houd ik het bij… Het zou nu een leuk extraatje zijn.
Tenzij ik op het moment van het vinden zelf genoeg geld heb, dan schenk ik het aan een goed doel.

10. Ben je al eens naar een naaktstrand geweest?

Nee! En ook niet direct van plan. Stel je voor, met kleren aan kan ik al mijn onvolkomenheden nog verbergen maar zonder… Brr neen. Het lief is de enige die me naakt mag zien. En de dokter, als ’t echt moet.

11. Wat zou je nooit doen in ruil voor geld?

Mijn lichaam verkopen: seks, naaktfoto’s, you name it, dat zal ik nooit doen of ik moest wel héél erg aan de grond zitten.
En ook geen spinnen eten, mensen vermoorden, dieren mishandelen of mijn hoofd kaalscheren. Grenzen hé.

7 thoughts on “11 questions by Bea

  1. Ik ben een zodanig kalHoh, ik dacht dat ik er na de vragen van Alice vanaf was 😉 Wil je geloven dat ik mijn eigen vragen ‘lastig’ vind, alé, omdat jij het bent:
    Vraag 8 en 11: hetzelfde als jij 🙂
    1. Ik kan me supergelukkig voelen op rustige momenten, bvb ’s avonds gezellig voor de tv en zeggen: oef, het zit erop(de dag is voorbij, bedoel ik).
    2. Voor mijn kinderen, echt alles.
    3.
    4. Liegen om een vriendin te beschermen. NOOIT meer, nadien kwam het uit en had ik de kaas gegeten.
    5. Totaal niet mijn muzieksmaak maar toch hou ik er een leuke herinnering aan over: Frans Bauer; Heb je even voor mij. Stel u voor, een deftig etentje dat door dat liedje volledig uit de hand liep en het ganse restaurant op stelten zette.
    6. Pffff…daar weet ik geen antwoord op, dat lhopelijk blijf ik gezond, voor de rest heb ik wat ik wil.
    7. Een kat. Ik vind ze lief en ze zijn veel zelfstandiger dan een hond.
    9. Zo een kalf ben ik, ik zou het gaan aageven omdat ik doodsbang zou zijn dat iemand zou te weten komen dat ik dat geld vond en mij zou betichten een dief te zijn.
    10. Neen, maar mss zou dat een antwoord voor vraag 6 kunnen zijn: eens naar een naaktstrand gaan 🙂 (nee hoor!!)

    1. Ik kan het je wel aanraden Billy, het was prachtig daarboven in de bergen tussen het andere trekvolk, maar ik denk niet dat ik het nu nog een hele week zou kunnen aangezien ik intussen op de luxe van een bed en warme douche gesteld ben geraakt…

Reacties zijn gesloten.