Dit was 2011 – het jaaroverzicht

We gaan dat een beetje horoscoopgewijs doen, ipv maandgewijs, met thema’s dus ziezo:
  • Carrière
Begin januari kreeg ik promotie maar ik sta binnen ons bedrijf nog steeds op de laagste laddersport. Wat ik niet erg vind, want ik ambieer zeker geen managerfunctie. Om 16u is mijn werkdag gedaan, dat zal niet gauw veranderen als ik dat kan voorkomen. Ik heb het een paar maanden serieus laten slabakken, zo erg zelfs dat mijn collega en directe verantwoordelijke Margella het merkte en na de halfjaarlijkse evaluaties in de zomer opgelucht ademhaalde toen bleek dat ik het wél nog zag zitten en mijn werk nog altijd graag deed (en zelfs liever dan voorheen). Ik heb intussen de draad opgepakt en ik zet me nu voor 100% in om mijn werk goed te doen. Met de vingers draaien daar hoef ik mij niet meer mee bezig te houden, haast onmerkbaar krijg ik een beetje meer verantwoordelijkheid en ik heb mijn vaste dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse taken met nog een hoop lastminute en onverwachte werkjes tussendoor, zo blijft het leven spannend nietwaar.
  • Financiën
Daarmee ging het bergaf. In tegenstelling tot Zus en tot een doorsnee Maagd doe ik graag aan onverantwoorde uitgaves zoals dure kookpotten en schoenen. Ik heb een gat in mijn hand dat maandelijks groter wordt. Het viel mij niet op, ik stond er niet bij stil, tot ik dit artikel las en ik besloot mijn levenswijze drastisch te gaan veranderen. Dat is alvast één goed voornemen voor 2012!
  • Liefde & relaties
Op dat vlak was 2011 een waanzinnig verwarrend jaar maar de gebeurtenissen hebben mij (en ons) veel bijgeleerd. Ik heb Teamo nooit liever gezien dan de laatste zes maanden: onze liefde lijkt onoverwinnelijk na de storm, niets of niemand kan ons nu nog uit elkaar krijgen. Ik ben er nog elke dag dankbaar voor dat ik Teamo heb en dat hij mij nog even graag ziet. Het heeft veel te lang geduurd voor mij om in te zien dat Teamo de man is met wie ik oud wil worden en ik wens niemand de pijn toe die ik hem heb laten doorstaan.
  • Persoonlijke ontwikkeling
Ik ben veranderd het laatste jaar.
– Ik ben zelfzekerder geworden. Meaning, ik heb vrede genomen met mijn allesbehalve perfecte lijf.
– Ik ben een hamster geworden: ik verzamel nagellak, oorbellen, schoenen, kleren, dure kookpotten, sjaals, you name it. (Een slechte gewoonte waar ik in 2012 vanaf wil stappen.)
– Ik kreeg een duurdere smaak. (Ook iets waar ik vanaf moet stappen.)
– Ik ben chiller geworden. Ik ben meer “laat het op u afkomen” geworden. Oké, ik durf nog steeds niet goed naar dingen uitkijken en verwacht overal het liefst zo weinig mogelijk van om teleurstellingen te snel af te zijn, maar mijn chillmentaliteit heeft de stressmentaliteit weggeduwd. Lang leve chillaxen!
– Ik ben ook dikker geworden, een paar kilogram, maar dat heeft niks met mijn innerlijk te maken natuurlijk. (Daar wil ik in 2012 aan werken, om te vermijden dat het verdikken een tendens wordt.)
– Ik heb beseft dat mijn hooggevoeligheid en mijn megalichte vorm van autisme meer bepalend zijn voor mijn omgang met anderen dan ik had gedacht. Dit zijn werkpunten naar 2012 toe maar het is belangrijk om deze negatieve kantjes van mezelf te aanvaarden en positief te maken. Zijnde bijvoorbeeld niet meer flippen als het lief eens een avond later thuiskomt of op café gaat met vrienden. (De truc daarvoor is: het lang genoeg op voorhand aankondigen. Lastminute, daar word ik zot van. Dat kan mijn brein niet aan.) En zo nog 586 andere dingens.
– Ik ben volwassener geworden: ik beschouw mezelf voor het eerst niet meer als meisje, maar als vrouw. Ik durf nu ook al iets vaker aan het starten van een gezinnetje denken, maar het zal nog wel even duren vooraleer het zover!
  • Things to do
Dit jaar heb ik meer toegevoegd aan mijn life list dan geschrapt. Niet goed bezig LJ. Bovendien ben ik bezig aan een grote update met nóg meer to do’s – die krijgt u binnenkort te zien.
En hoe was 2011 bij u, lieve mensen?

11 thoughts on “Dit was 2011 – het jaaroverzicht

  1. al bij al was het dus best een positief jaartje voor jou he. ik zou ook zo een lijstje moeten maken na het spannende jaar dat ik er heb opzitten. ben wel jaloers op je mentaliteit over je job. ik haat het om de onderste aan de ladder te zijn en ik vind ook dat ik niet genoeg werk heb… wie weet brengt 2012 wel een andere job voor mij 🙂 allesinds heel prettige feestdagen nog, enfin er is al één gepasseerd, dus gelukkig nieuwjaar nog 😀

    1. Tja ge hebt mensen mét en mensen zónder ambitie, en ik behoor tot de laatste categorie! Het is normaal dat je de eerste maanden, zelfs het eerste jaar niet genoeg werk hebt, het is voor iedereen aftasten wat je aankan en wat ze aan jou kunnen overlaten. Dat komt wel goed! Maar als je je job echt niet leuk vindt, dan kan je best op zoek gaan naar iets anders, ja… Wie weet wat 2012 nog allemaal brengt 😉

      1. Ja, maar dat zou de reden niet zijn om te veranderen hoor, enfin, of toch maar gedeeltelijk maar dat schrijf ik wel eens uit in een blogbericht 🙂 ik heb ook geen hopen ambitie, wil bv. ook geen manager worden ofzo, maar ik ben toch ook niet graag de koffiemadam :p

        1. Ja koffie zetten en brengen is ook part of my job maar gelukkig gebeurt dat gemiddeld 2x per maand! Als je niks anders mag doen, kan ik geloven dat je op zoek bent naar een beetje méér uitdaging :-p

  2. Hey lj-ken, wat een zelfkennis! Als dat op zich al geen grote groei is, dan weet ik het niet meer zenne! Je kan niet aan jezelf werken als je je niet bewust bent van je mindere punten.
    Ik zal daar ook eens aan werken aan een jaaroverzicht, goed idee!
    Ik wens je in elk geval heel veel moed in het nieuwe jaar om in je doelen te slagen!
    liefs

  3. amai zeg, dat jij dat allemaal nog zo nauwkeurig weet!

    Wat je carrière betreft, zit het volgens mij wel snor. Je inzetten, maar toch ook beseffen dat je werkt om te leven en niet leeft om te werken… 😉

    Qua financiën kan er altijd wel bespaard worden op één of ander vlak. Goed dus dat je dat inziet. Daar kunnen wij zelfs ook een werkpunt van maken

    Hoe de relatie met Teamo verlopen is, weet ik niet. Daarvoor volg ik je nog veel te kort. Maar het lijkt erop dat je nu standvastig geworden bent, wat je alleen maar kan toejuichen hé

    Een perfect lichaam heeft zo goed als niemand, geloof me vrij! Het gaat er hem gewoon om om tevreden te zijn met je eigen, en geen gezondheidsproblemen te ondervinden door overgewicht. Besef ook dat de meeste mannen liever een vetrolletje zien dan het doorkomen van ribben… 😉

    En aan zo’n lijstje waag ik me niet, ik kijk gewoon niet graag achterom, maar neem het leven dag per dag…

    Groetjes!

    1. Ik hing altijd heel erg vast aan het verleden, vandaar dat ik tot een jaar terug nauwkeurig een dagboek bijhield. Ik probeer het los te laten, vandaar dat ik nu geen dagboek meer heb (enkel deze blog) maar ik blijf het leuk vinden om af en toe even achterom te kijken en stil te staan bij de dingen: ben ik goed bezig, nog steeds op het juiste pad?
      De goede voornemens voor 2012 zijn gemaakt, maar ik zal al blij zijn als ik eind volgend jaar hetzelfde kan zeggen als nu: dat ’t er best wel oké uitziet voor mij 😉

  4. De maagd gaat inderdaad nog meer grote ontwikkelingen tegemoed,……..ik kijk er ook halsreikend naar uit,…..:-), vooral naar mijn persoonlijke groei dan,…….en naar het minder kopen :-),…..maar we gaan er volledig voor,……..voel me eindelijk gelukkiger dan ooit, zonder materiële bezittingen, maar vol geluk!!! Good luck en koester Teamo,……ik ga dat met mijnen Mr Big ook doen,…….

  5. Leuk jaaroverzicht! Ik denk dat ik het zelf mss ook wel op deze manier ga doen, mijn jaaroverzichtje.

    En je blogje toont idd veel zelfkennis. Mooie voornemens ook voor het komende jaar.

Reacties zijn gesloten.