Count your blessings 50

  1. Een bezoekje aan de kerstmarkt ’s avonds, met de gezellige drukte en de warme lichtjes die een kerstmarkt afmaken. We dronken jenever en glühwein, en met Sigyn dook ik een paar juwelenkraampjes in (maar ik hield het bij één paar oorbellen, mijn goede voornemen in gedachten – andere jaren schaf ik mij een hele verzameling aan). Toen het begon te regenen, schuilden we met z’n allen onder een luifel met een paar bakjes calamares. Vorig jaar lag er sneeuw…
  2. Na 586 keer opnieuw begonnen te zijn, lukte het me eindelijk om de regenboogsjaal af te werken. Het resultaat mag er zijn en is precies wat ik wou: een kleurrijke opfleuring tijdens de donkerste dagen van het jaar!
  3. Een avondje doorbrengen bij Afrodite. Het was hilarisch om kat Killer te zien spelen met het rode lichtpuntje van een laserpen. Samen met Car keek ik naar Thuis, wat ook alweer jaren geleden was. Maar wat me het blijst maakte, is het te zien hoe goed die twee bij elkaar passen, Car en Afrodite. Misschien is hij toch zo slecht nog niet voor haar. Ze is veel rustiger, en zoals ze met elkaar omgaan zie je de genegenheid tussen hen. Heel mooi…
  4. We besloten op zaterdag om toch maar onze kerstboom te zetten. Beter laat dan nooit! Onze buffetkast is ineens gepromoveerd tot pakjes- en kerstboomstand. En ja, het boompje ziet er op de foto even miserabel uit als in ’t echt. We hebben geen plaats voor een geval van 1,8 m en eerlijk gezegd is het me momenteel ook het geld niet waard.
  5. We kookten samen een feestelijke maaltijd en we aten voor het eerst in lange tijd nog eens gezellig aan tafel ipv in de zetel voor de tv.
  6. Eindelijk sneeuw zien vallen, al was het heel kort en heel smeltend.
  7. Een wandelingetje maken naar de glasbak en onderweg zonnestraaltjes opvangen, o was het al maar weer lente!

9 thoughts on “Count your blessings 50

  1. Geluksmomentjes met katten en laser pennen daar kan ik er honderden van schrijven, blijf dat echt zo leuk vinden om te zien 😀
    En ik vind je regenboog sjaal helemaal geweldig, maak je ze ook op bestelling? (dat bedoel ik serieus)

    1. Ja echt hilarisch, voor de rest moet ik niet zoveel van katten hebben (en zij niet van mij) maar op dat moment …!
      Op bestelling kan zeker, als ik de wol nog vind. Per bol was het wel iets van € 15 en ik had er 2 nodig. Het is een ronde sjaal dus geen met uiteindes; ik kan hem net drie keer rond mijn nek draaien als ik nog comfortabel wil kunnen ademen en bewegen. Maar qua model kan je alle kanten op hoor dus je zegt ’t maar!

  2. Hey lj, moet heerlijk zijn zo’n regenboogsjaal! Ik ben nu eenmaal een kleurenmens, maar dit jaar heb ik een toch iets soberder sjaal gekozen, een careetje, roze met grijs.
    Blij dat je zo geniet van de kerstperiode. Mijn kerstmoment is voorbij maar k heb er ongelooflijk van genoten en met kerstavond gaan we bij mijn moeder die anders voor het eerst thuis zit met kerst, en dat vond ik veel te zielig! En ik ben momenteel bezig aan een kralen ketting voor mijn schoonmoeder en t is er eentje met heel veel werk aan, K ben er toch al een dag of vier zoet mee, maar uiteraard alleen in vrije momenten of in rustmomenten en s avonds voor tv.
    Geniet van de feestperiode en je krijgt een dikke kerstknuffel!

    Groetjes

  3. Voor heel bijzondere mensen,
    deze kaart met fijne wensen.

    Een goede gezondheid en
    bergen van geluk.

    Voorzien van veel gezelligheid,
    een heel jaar aan een stuk.

    Prettige feestdagen!

  4. Ik ga eindelijk proberen zaterdag nog snel naar de kerstmarkt in Antwerpen te trekken met mijn echtgenoot. We zijn alleen nog maar in Duitsland geweest. Shame on us!
    En uwe kerstboom, ik blijf erbij, vind ik redelijk cute. Als in “minimalistisch cute”! Mini-kerstboom for the win! Hoewel ik dus zelf wel zo een boom heb van 2.10 meter 😀
    Goede punten trouwens voor het eten aan tafel in plaats van voor de tv. Daar maak ik echt een punt van, als M thuis is dan eten we aan tafel en babbelen we. De dagen dat hij niet thuis is eet ik in de zetel met fab doggy 😀

    1. Ik ben enkel naar die van Leuven geweest, al even schandalig! (Of eerder: lui in mijn geval!)
      Ons boompje zou ge dus nog niet eens zien staan onder die van u haha 😉
      Ja als ik alleen thuis ben eet ik ook in de zetel… samen met de tv 🙂

Reacties zijn gesloten.