Een Heel Glas Bier

Bij de familie van het lief is het de gewoonte dat iedereen cadeaus voor iedereen koopt. We zijn daar met acht dus reken maar uit. Bij mijn familie worden er enkel cadeaus voor mijn grootouders gekocht (omdat zij het feest organiseren) en binnen het gezin trekken we naampjes. En dan kopen het lief en ik voor elkaar ook nog iets.
Hoedanook moet ik eigenlijk al in de zomer beginnen met sparen om rond te geraken voor het einde van het jaar.
 
Dit moest slechts dienen als verklarende inleiding voor wat volgt.
 
Op zoek naar een kerstcadeau voor Deddie (wiens naam ik onfortuinelijk genoeg heb getrokken want meneer heeft nooit niks nodig en maakt bijgevolg geen lijstjes op) kwam ik perabuis op de Duvelwebshop uit want puurtoevallig was de advertentie voor hun Tripel Hop uitgave mijn alziend oog gepasseerd en laat dat nu eens het allerbeste bier ter wereld zijn, of enfin het enige bier waar ik met plezier een hele fles (jawel de 0,75cl versie) van zou leegdrinken.
Dus bestelde ik niet enkel een fles voor Deddie maar ook een paar voor onszelf. Kwestie van niet weer, gelijk de vorige keren, giezend toe te moeten kijken hoe de mannen van de familie een flesje kraken terwijl de vrouwen het lijdzaam met het inferieure drankje called “wijn” moeten doen of ervan worden beschuldigd het glas van hun partner stiekem te hebben leeggelurkt wanneer hij even niet keek. Nee mij hebben ze geen derde keer liggen.
 
Teamo’s vriend Dio is op z’n zachtst gezegd een bierkenner en moest dus op de hoogte gebracht worden van het plan en toen kwamen ook Sigyn en Loki erbij en nog voor de flessen goed en wel geleverd waren op De Heuvel, was er al een heuse bier-en-kaasavond geregeld waarvoor Dio zijn spaarzame vrije momenten tussen het thesissen door graag opgaf.
 
En mensen, voor de allereerste keer, ja ’t was een heuse primeur, heb ik een Heel Glas Bier gedronken.
Nu ja, in twee keer, want met vier man twee maal 75cl delen, daar krijgt ge in één keer geen volle glazen uit.
 
En ik heb een verschil ontdekt tussen de verschillende soorten alcoholhoudende dranken.
  • Van wijn word ik slaperig en wordt mijn tong zwaar waardoor ik over woorden ga struikelen.
  • Van sterke drank word ik zo sociaal als u me nog nooit heeft meegemaakt.
  • Van bier word ik vrolijk. Van het soort vrolijk waar ge ‘gibberen’, ‘gniffelen’, ofte ‘lachen om alles’ moogt bijdenken. Met bier kan ik heuvels opfietsen zonder dood te vallen, mét dynamo draaiende en al.
Zou het opvallen als ik met mijn volledige maandloon voor december de Duvelshop leegkoop?
 
Maar kom, ik gun u ook nog iets. Koopt u maar eerst.
Hurry hurry, want het gaat alwéér om een limited edition!

12 thoughts on “Een Heel Glas Bier

  1. Ai, als je mijn blogberichtje dat ik net heb geschreven leest, dan zul je merken dat je me net nog een extra stress hebt gegeven: de eindejaarsperiode als alleenwonende! Gelukkig kopen wij nooit iedereen voor iedereen, maar is het ook naampjes trekken en dan voor de zusjes en voor de ouders iets. Ik heb mijn tofste nicht getrokken van’t jaar, wat een chanceke, die vindt alles goed 😀

    1. Gewone pintjes vind ik niet te drinken en van de sterkere bieren vind ik enkel Duvel nog goed. Geef mij verder maar een kriekske of van die andere, fruitige ‘vrouwen’bieren…

      1. Bwa we zitten aan een 450 euro cadeau’s dus dat valt nog goed mee.

        Een attractiviteitspremie.. om die vreselijke sector waarin ik werk een beetje aantrekkelijker te maken. We hebben namelijk maar een halve eindejaarspremie 😦

  2. hahahaha erg grappig dat je verschillend reageert op verschillende soorten alcohol. Weet je wat ik altijd met bier heb? Wordt er zo stront misselijk van….. echt ieuw!! LOL

    1. Ik had er toch ook niet veel meer van moeten drinken hoor, ’t ligt veel zwaarder op de maag dan andere drankjes heb ik de indruk.

Reacties zijn gesloten.