50 questions – vraag 30 en 37

Ik zal wekelijks één van de ’50 questions that will free your mind‘ beantwoorden. Het volledige lijstje vindt u hier.

30. Wat is de gelukkigste herinnering uit je kindertijd? Wat maakt het zo speciaal?

Eigenlijk heb ik maar weinig ‘echte’ herinneringen. Alles wat ik weet, is gebaseerd op de flarden die onverbiddellijk vasthangen aan dagboekvertelsels of foto’s. Aangezien ik al van mijn tiende aan dagboekschrijven doe, is er niet veel meer over van “echte” herinneringen uit mijn kindertijd.

Eén ding staat vast: het gelukkigst was ik tijdens onze gezinsvakanties in de bergen. Ik zie mezelf nog een aantal meters voor mijn ouders uit in mijn favoriete, knalroze short de berg afhuppelen en me inbeelden dat ik een ongebonden gems was en dat geen enkele berg me te hoog zou zijn. Toen al was ik gek op de uitzichten van op een bergtop; ’t liefst was ik daar achtergebleven terwijl mijn ouders en zus terugkeerden naar het dal…

Hier ligt de basis voor mijn bergenliefde, die met mijn eerste bezoek aan Zwitserland, aan het dorpje Fiesch toen ik een jaar of zestien was, begon te groeien, onstuitbaar!

37. Als je een miljoen euro zou winnen, zou je dan ontslag nemen?

1 miljoen euro is niet zo gek veel geld. Een deftig huis in de buurt van mijn huidige (huur)woonplaats kost algauw 1/3 van dat bedrag en als je dan een paar jaar vooruit kijkt, is dat geld zó op aan de maandelijkste facturen, shoppinguitjes, restaurantbezoeken en eventueel kinderen.

Moest het een groter bedrag zijn, waarvan ik zeker wist dat ik ermee zou toekomen tot aan mijn dood, ja dan zou ik overwegen om mijn voltijdse jobs op z’n minst deels op te geven en de vrijgekomen tijd gebruiken om rond te reizen en meer tijd aan Mezelf, vrienden en familie te besteden. Maar dan moet je weten waar je prioriteiten liggen en met mijn 38u job heb ik wel tijd genoeg voor de mensen en dingen die belangrijk voor me zijn – tijd moet je maken. En als je een beetje op je geld let, kan je best veel bereiken zonder dat het megaduur hoeft te zijn.

Het zou wel een leuk appeltje voor de dorst zijn…

8 thoughts on “50 questions – vraag 30 en 37

    1. Ik speel nooit met de Lotto, vroeger deden mijn ouders dat, mochten wij altijd het lotje gaan kopen samen met de tv-gids op zaterdag, maar nooit veel gewonnen! Ik vind het geldverspelling…

  1. Oke ik kreeg het bijna aan mijn hart… voor 340.000 euro… dan heb je bijna een kleine villa. Of een mooi herenhuis in mijn stad 😀 😀 😀

    Ik denk er nu zelfs over om mijn voltijdse job op te geven 😀 Ik zou heel graag 1/5de minder gaan werken. Wie weet hak ik volgend jaar de knoop wel door. 😀

    1. 4/5 werken lijkt mij heeeerlijk!
      En 340.000 is hier in de geburen een heel normale prijs voor een ‘gewoon’ huis… zie je daarom woon ik op de parking zeker he haha.

  2. Mooi verhaal over je jeugd, snap nu je liefde voor de bergen in de Alpen zoveel beter.

    En een miljoen niet zo gek veel geld…. ik doe het er voor hoor 😉

  3. Hallo bergenmeisje! Haal je raclettestel boven , t is er het seizoen voor! Hopelijk kan je binnenkort genieten van je skivakantie.
    En wat dat geld betreft, t zou natuurlijk makkellijk zijn, maar ach, iemand van mijn familie won ooit de lotto , en ze zijn in een caravan gaan wonen, hebben hun huis verbouwd en toen het af was, is die tante gestorven, een paar maanden later, de nonkel, vreselijk niet! En sindsdien doe ik niet meer mee met de lotto, raar hé!

    1. ‘Rang 1′ de serie op één bewijst ook dat geld niet gelukkig maakt; je geluk dat bepaal je zelf he. Een raclettetoestel heb ik niet maar een fonduetoestel wel, het wordt idd hoog tijd om dat van onder ’t stof te halen :p

Reacties zijn gesloten.