Blufboeken: een update

Toen ik bij Titatastisch las dat Tita al 52 boeken heeft gelezen in 2011, voelde ik me de naam ‘boekenwurm’ onwaardig. Ik hou sporadisch mijn boekenblog bij maar of ik er elk gelezen boek op noteer, zou ik niet met zekerheid durven zeggen. Daarom beken ik met schaamte op de wangen dat ik vanaf januari 2011 tot nu amper 21 boeken gelezen heb…

In 2008 begon mijn leeswoede te tanen en besloot ik, om die honger aan te wakkeren, me te wagen aan de 101 “Blufboeken” van De Standaard. De volledige lijst is nergens meer online terug te vinden maar… op dat vlak blijf ik een pietjeprecies want indertijd heb ik hem lijntje per lijntje gekopieerd en ziehier, de volledige lijst, speciaal voor u.

Na 3 jaar heb ik amper 14 boeken gelezen. U rekent goed: nog 3 jaar en 87 boeken te gaan…

Niet goed bezig, LJ, niet goed!

14 thoughts on “Blufboeken: een update

  1. Ik heb ook niet voldoende tijd om te lezen en dat vind ik jammer, maar ja, ik steek hand in eigen boezem,……ik kan niet lezen met de tv op en dan moet ik in onze kamer gaan lezen,…..en mijn lief wil de verwarming er niet op, dus het is er te koud om nog maar te zwijgen over het feit dat het niet gezellig is, mijn lief in de zetel en ik in de slaapkamer,……….succes!!!

    1. Ik kon dat vroeger wel, zelfs perfect de 2 tegelijk: een serie/film op tv volgen én boek lezen. Tegenwoordig is mijn concentratie meteen afgeleid. Een avondje zonder tv kan daarom zo’n deugd doen maar mijn vriendje wil ook altijd met de tv op … 🙂

  2. Ik vind het de laatste tijd ook moeilijk om te lezen. Mijn probleem: ik vind weinig boeken die mij boeien tot het einde. Ik hou van pageturners, maar die kom ik tegenwoordig nog maar zelden tegen. Vorige maand begonnen aan een boek en gewoon aan de kant gelegd wegens niet boeiend. Hup aan het volgende begonnen.

  3. Lezen staat ook hier op een laag pitje…een heel laag. Ik denk dat ik nog aan 1 boek per jaar kom (bloos) en dat voor zo een boekenwurm die ik ooit was.

    1. Ik mag er niet aan denken dat ’t bij mij ook zover kan komen, als ik zo voortdoe! ’t Is dat er zovéél leuke dingen om te doen zijn he!

  4. Echt zonde dat die blufboeken-lijst er niet meer op staat, hè. Een jaar geleden nog wel. Toen heb ik eens een mail gestuurd naar de Standaard en de link gekregen, maar die werkt nu niet meer. Ik heb er trouwens ook nog maar 15 gelezen, hoor. Ondanks dat ik nu in boek 55 begin. 😉

        1. ‘Liefde in tijden van cholera’, een klassieker dus, schandalig dat ik ‘m nog niet had gelezen. Ben over de helft nu, prachtig verhaal!

  5. haha, achja, ik zou niet beginnen aan zo’n lijst van te lezen boeken, ik zou daar niet aan geraken, zoveel tijd heb ik helemaal niet om boeken te lezen 🙂

  6. Ik heb die vorige zomer nog weten te reconstrueren… Zal eens kijken als ik mijn USB-stick in de buurt heb.

    Ik dacht dat ik veel gelezen had, maar ik zat ook maar aan een stuk of 20 boeken… En vooral nieuwe boeken, dus op vlak van blufboeken gaat het niet vooruit.

    Liefde in tijden van cholera, dat heb ik ook staan. Wil ik heel graag lezen, maar dat zou nu te deprimerend zijn vrees ik :p. Honderd jaar eenzaamheid past beter nu…

Reacties zijn gesloten.